یک واحد تجاری به ارزش 6 میلیارد ریال در رودان وقف شد


یک واحد تجاری به ارزش 6 میلیارد ریال در رودان وقف شد

بندرعباس - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه رودان گفت: یک واحد تجاری به ارزش 6 میلیارد ریال در روستای اسلام آباد این شهرستان وقف شد.

کیان محمدی روز دوشنبه در این خصوص افزود: این واحد به زیربنای ۷۰ متر مربع به همراه ۱۳ عدد چرخ خیاطی در بخش بیکاه توسط محمدرضا آردین وقف شده است.

وی ادامه داد: نیت واقف تامین هزینه های جاری و روزانه امامزاده سید عمروه و نیز کارهای خیر با منفعت عمومی است که براساس وقف نامه در زمان حیات متولی امامزاده توسط این فرد و بعد از ان زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه مدیریت خواهد شد.

وی اضافه کرد:‌ عمل امینانه به وقف موجب گرایش بیشتر مردم به این سنت حسنه می‌شود و در مقابل کوتاهی در اجرای نیت واقف مردم را نسبت به مقوله وقف بی اعتماد می‌کند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رودان افزود: وقف‌ها به‌گونه‌ای ایجاد می‌شوند که تا ابد قابلیت استفاده دارند و نیت واقفان از اهمیت فراوانی برخوردار است و هر کار خیری که مدنظر واقف باشد باید اجرا شود.

محمدی خاطر نشان کرد:‌ شهرستان رودان دارای ۱۸۰ موقوفه و ۷۲۴ رقبه بوده که از این‌ها منفعتی ۲۹۵ مورد و انتفاعی ۳۰۶ مورد است، این شهرستان ۳۱۱ مسجد، ۳۷ حسینیه و ۲ مهدیه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان