نگرانی مقامات هوا فضای آمریکا از پیشرفت های چین


نگرانی مقامات هوا فضای آمریکا از پیشرفت های چین

مقامات آمریکایی هشدار دادند سرعت چین در توسعه فناوری‌های فضایی بسیار بالاست و این خطر وجود دارد که در فضا هم از آمریکا پیشی بگیرد.

:دیوید تامپسون، یکی از مقامات عملیات فضایی آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز ساندی در پاسخ به این سوال که آیا چین می‌تواند حسگر‌های آمریکا در فضا را حذف کند و اولین حمله فضایی را انجام دهد گفت: این نگرانی وجود دارد و می‌تواند یکی از دلایل اصلی تشکیل ارتش فضایی در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ باشد.

تامپسون ادامه داد: فکر نمی‌کنم چین بتواند تا پایان دهه میلادی جاری از آمریکا پیشی بگیرد، ولی نباید فراموش کرد که آن‌ها سرعتی باورنکردنی در این زمینه دارند. پکن با ادامه روند پیشرفت های خود می تواند در فضا از آمریکا پیشی بگیرد.

این مقام آمریکایی همچنین از پرتاب موشک ضدماهواره که اخیراً توسط روسیه انجام شد به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: این اقدامات غیرمسئولانه و خطرناک هستند؛ این اقدام روسیه می‌تواند یک میدان از لاشه‌های ماهواره‌ها در فضا ایجاد کند.

اظهارات تامپسون به دنبال هشدار‌های فزاینده مراکز هوا فضای آمریکا در مورد پیشرفت‌های چشمگیر فضایی چین مطرح شده است. ماه گذشته چین توانست موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) را با موفقیت آزمایش کند که قادر است دور زمین را بچرخد و به هدف اصابت کند.

نگرانی مقامات هوا فضای آمریکا از پیشرفت های چین

روسیه نیز یک موشک مافوق صوت را از یک کشتی در قطب شمال با موفقیت پرتاب کرد و موجب نگرانی بیشتر آمریکایی‌ها در زمینه پیشرفت‌های گسترده پکن و مسکو در زمینه سلاح‌های پیشرفته با سرعت مافوق صوت شد.

چین و روسیه مدتیست در آزمایش سلاح‌های مافوق صوت و ماهواره‌های فضایی موفق عمل کرده اند و همین امر موجب نگرانی شدید مقامات آمریکایی شده است. پنتاگون بار‌ها هشدار داده سرعت بالای چین در ساخت سلاح‌های مافوق صوت می‌تواند امنیت ملی آمریکا را در آینده‌ای نه چندان دور تهدید کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من