گردهمایی مجازی مربیان و رابطان ادبی کانون گلستان


گردهمایی مجازی مربیان و رابطان ادبی کانون گلستان

سومین گردهمایی مجازی مربیان و رابطان ادبی کانون پرورش فکری گلستان با موضوع شیوه‌های ارائه تجربه‌ی ادبی در کارگاه‌، در فصل پاییز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، سومین گردهم‌آیی فصلی مربیان و رابطان ادبی در سال ۱۴۰۰ به صورت مجازی با حضور مدیرکل، کارشناسان، مربیان و رابطان ادبی و معاون آفرینش‌های ادبی کشور برگزار شد.

گردهمایی مجازی مربیان و رابطان ادبی کانون گلستان

محبوبه رجب نسب، مدیرکل کانون گلستان در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به مهمان برنامه، از همکاران حوزه ادبی که با برنامه‌ریزی صحیح در برگزاری کلاس‌ها و نشستهای‌ مجازی به‌ویژه کارگاه‌های برخط استانی تلاش کردند قدردانی کرد و بر حفظ و تداوم برگزاری آن و تلاش برای پایداری اعضای حاضر و جذب اعضای جدید تاکید نمود.

وی تعامل هرچه بیشتر مربیان با یکدیگر و واحد کارشناسی را مهم دانسته و اظهار داشت: استفاده از تجربیات و توانمندی‌های مربیان و رابطان ادبی و همچنین نقش کارگاه‌های ادبی در ارتقای کمی و کیفی سطح مراکز فرهنگی هنری بسیار مهم است.

در ادامه معاون آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با بیان اینکه استفاده از تجربه‌ی ادبی، اصیل‌ترین نوع آموزش است، گفت: تجربه‌ی ادبی به اندوخته‌های ذهنی اعضا می‌افزاید و در آینده آن چیزی را خواهد نوشت که قبلا تجربه کرده است.

گردهمایی مجازی مربیان و رابطان ادبی کانون گلستان

فروغ السادات شایگان به انتخاب متن قوی به عنوان تجربه‌ی ادبی تاکید کرد و گفت: اگر قرار است متن ضعیفی در کارگاه‌های ادبی خوانده شود بهتر است که آن جلسه بدون تجربه‌ی ادبی برگزار شود.

وی همچنین در بیان کارکردهای تجربه‌ی ادبی، دو مورد را برای حاضرین معرفی کرد: فضاسازی با استفاده از تجربه‌ی ادبی جهت ایجاد ذهنیت و گسترش خیال و انتخاب یک متن خواندنی قوی و اصیل جهت گسترش اندوخته‌ها ذهنی اعضا.

شایگان در پایان صحبت‌های خود به ثبت دقیق طرح های ادبی تاکید کرد و گفت: برای ماندگار شدن تجربیات و طرح‌های مربیان خلاق کانون نیاز است که این طرح ها ثبت و به اداره کل آفرینش‌های ادبی ارسال شود تا کارشناسان ستادی نیز پس از بررسی دقیق این طرح‌ها آنها را به اشتراک گذاشته تا تمامی مربیان کشور از تجربیات ارزشمند یکدیگر بهره مند شوند.

سمیه رئوفی، کارشناس ادبی کانون گلستان نیز طی صحبتی کوتاه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته، گفت: شیوه‌های خلاق مربیان در ارائه‌ی تجربیات ادبی و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی مثل استفاده از انیمیشن، موسیقی، عکس بویژه در کارگاه‌های برخط موجب جذب مخاطب و برگزاری یک کارگاه ادبی شاد و هیجان انگیز می‌شود، کارگاهی که عضو در آن، لذت شنیدن و شوق نوشتن را تجربه کرده است.

رابطان و مربیان ادبی حاضر در این جلسه مجازی نیز با ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های خود در فصل تابستان، به بیان محاسن و معایب کارگاه‌های مجازی، پیشنهادات در خصوص بهتر برگزار شدن آن، جذب عضو، برگزاری کارگاه‌های فصل پاییز و ... پرداختند.

گردهمایی مجازی مربیان و رابطان ادبی کانون گلستان


به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، سومین گردهم‌آیی فصلی مربیان و رابطان ادبی در سال ۱۴۰۰ به صورت مجازی با حضور مدیرکل، کارشناسان، مربیان و رابطان ادبی و معاون آفرینش‌های ادبی کشور برگزار شد.

گردهمایی مجازی مربیان و رابطان ادبی کانون گلستان

محبوبه رجب نسب، مدیرکل کانون گلستان در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به مهمان برنامه، از همکاران حوزه ادبی که با برنامه‌ریزی صحیح در برگزاری کلاس‌ها و نشستهای‌ مجازی به‌ویژه کارگاه‌های برخط استانی تلاش کردند قدردانی کرد و بر حفظ و تداوم برگزاری آن و تلاش برای پایداری اعضای حاضر و جذب اعضای جدید تاکید نمود.

وی تعامل هرچه بیشتر مربیان با یکدیگر و واحد کارشناسی را مهم دانسته و اظهار داشت: استفاده از تجربیات و توانمندی‌های مربیان و رابطان ادبی و همچنین نقش کارگاه‌های ادبی در ارتقای کمی و کیفی سطح مراکز فرهنگی هنری بسیار مهم است.

در ادامه معاون آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با بیان اینکه استفاده از تجربه‌ی ادبی، اصیل‌ترین نوع آموزش است، گفت: تجربه‌ی ادبی به اندوخته‌های ذهنی اعضا می‌افزاید و در آینده آن چیزی را خواهد نوشت که قبلا تجربه کرده است.

گردهمایی مجازی مربیان و رابطان ادبی کانون گلستان

فروغ السادات شایگان به انتخاب متن قوی به عنوان تجربه‌ی ادبی تاکید کرد و گفت: اگر قرار است متن ضعیفی در کارگاه‌های ادبی خوانده شود بهتر است که آن جلسه بدون تجربه‌ی ادبی برگزار شود.

وی همچنین در بیان کارکردهای تجربه‌ی ادبی، دو مورد را برای حاضرین معرفی کرد: فضاسازی با استفاده از تجربه‌ی ادبی جهت ایجاد ذهنیت و گسترش خیال و انتخاب یک متن خواندنی قوی و اصیل جهت گسترش اندوخته‌ها ذهنی اعضا.

شایگان در پایان صحبت‌های خود به ثبت دقیق طرح های ادبی تاکید کرد و گفت: برای ماندگار شدن تجربیات و طرح‌های مربیان خلاق کانون نیاز است که این طرح ها ثبت و به اداره کل آفرینش‌های ادبی ارسال شود تا کارشناسان ستادی نیز پس از بررسی دقیق این طرح‌ها آنها را به اشتراک گذاشته تا تمامی مربیان کشور از تجربیات ارزشمند یکدیگر بهره مند شوند.

سمیه رئوفی، کارشناس ادبی کانون گلستان نیز طی صحبتی کوتاه، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته، گفت: شیوه‌های خلاق مربیان در ارائه‌ی تجربیات ادبی و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی مثل استفاده از انیمیشن، موسیقی، عکس بویژه در کارگاه‌های برخط موجب جذب مخاطب و برگزاری یک کارگاه ادبی شاد و هیجان انگیز می‌شود، کارگاهی که عضو در آن، لذت شنیدن و شوق نوشتن را تجربه کرده است.

رابطان و مربیان ادبی حاضر در این جلسه مجازی نیز با ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های خود در فصل تابستان، به بیان محاسن و معایب کارگاه‌های مجازی، پیشنهادات در خصوص بهتر برگزار شدن آن، جذب عضو، برگزاری کارگاه‌های فصل پاییز و ... پرداختند.

گردهمایی مجازی مربیان و رابطان ادبی کانون گلستان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا