تصویب لایحه ایمنی و بهداشت شغلی در 100 روز ابتدایی دولت


تصویب لایحه ایمنی و بهداشت شغلی در 100 روز ابتدایی دولت

تهران- ایرنا- معاونت امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گزارشی از تصویب مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی و لایحه مقاوله‌نامه بازرسی کار در 100 روز ابتدایی کار دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رایزنی و پیگیری مراحل تصویب طرح‌ها و لوایحی از جمله طرح‌های تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت- اصل ۸۵، اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار، لایحه چگونگی کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تصویب لایحه مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی ۱۹۸۱ و پروتکل ۲۰۰۲ مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی و لایحه مقاوله‌نامه بازرسی کار ۱۹۴۷ از جمله مهمترین اقدامات امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون در سه ماه نخست فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، در راستای تعامل مناسب و مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چهار نشست مشترک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فراکسیون‌های مجلس و هفت نشست در کمیسیون‌های مجلس هماهنگ و برگزار شد.

همچنین وزیر تعاون با حضور در صحن علنی مجلس، گزارشی از عملکرد اشتغال و اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور به نمایندگان ارائه کرد.

گفتنی است، با پیگیری‌های انجام شده، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۱۳۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مدت دیدار (در مجموع ۱۶۸ دیدار) و درخواست‌ها و مشکلات مطرح شده درباره حوزه‌های انتخابیه را بررسی کرد.

همچنین، در این مدت برگزاری نشست‌های شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارتخانه در استان‌ها، دریافت مصوبه‌ها و تدوین و تهیه مجلد سه ماهه و ارائه به معاونان وزیر، روسای سازمان‌ها و صندوق‌ها و بانک‌های تابعه و مدیران اجرایی استان‌ها، تهیه گزارش سفر مدیران وزارتخانه و مصوبه‌های مربوطه، جمع‌آوری گزارش عملکرد واحدهای کار و خدمات اشتغال مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، تهیه، تدوین و به‌روز رسانی شناسنامه استان‌ها، ارتباط و تعامل موثر با مدیران کل استان‌ها به منظور پیگیری نیازهای استانی از واحدهای ستادی در دستور کار قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور