95 درصد خانه‌های آسیب‌دیده زلزله رامیان و آزادشهر بازسازی شد


95 درصد خانه‌های آسیب‌دیده زلزله رامیان و آزادشهر بازسازی شد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های رامیان و آزادشهر از پایان بازسازی 95 درصد منازل آسیب‌دیده از زمین‌لرزه 5.1 ریشتری 17 شهریور پارسال این مناطق خبر داد و گفت: ساخت بقیه واحدهای مسکونی زلزله‌زده تا قبل از فرارسیدن فصل زمستان به پایان می‌رسد.

مرتضی احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اثر زلزله شهریور پارسال در مجموع ۱۹۵ خانه در ۱۰ روستای رامیان بویژه ۲ روستای "ویرو و قورچای "و نیز ۳۳ واحد مسکونی در ۲ روستای "وطن و کوه‌میان" آزادشهر دچار خسارت شدند.

وی افزود: ۴۸ ساعت پس از وقوع زمین لرزه، عملیات آواربرداری و پی‌کنی تمامی واحدهای خسارت دیده توسط تیم‌های بنیاد مسکن و نیز تهیه نقشه معماری و صدور پروانه ساختمانی با همراهی مهندسان این نهاد و دهیاران روستاها برای همه این واحدها به صورت رایگان آغاز شد.

احمدی بابیان اینکه بیشتر منازل زلزله زدگان در مناطق روستایی ۲ شهرستان رامیان و آزادشهر در کمتر از ۶ ماه احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند، اضافه کرد: ۴۴ واحد مسکونی این افراد نیز که با مساعدت بنیاد کرامت رضوی و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) تجهیز یا تکمیل شده بود، روز گذشته با حضور استاندار گلستان تحویل داده شد.

95 درصد خانه‌های آسیب‌دیده زلزله رامیان و آزادشهر بازسازی شد تصویری از خسارات زلزله شهریور ۹۹ در رامیان

مدیر بنیاد مسکن رامیان و آزادشهر درخصوص آخرین وضعیت منازل زلزله زده این ۲ شهرستان ادامه داد: از مجموع ۲۲۸ واحد مسکونی آسیب دیده روستاهای این ۲ شهرستان تاکنون علملیات اجرایی ۲۱۷ واحد به پایان رسیده و اهالی در ۱۹۰ واحد سکونت دارند.

وی گفت: بقیه واحدهای باقی‌مانده که به دلایلی عملیات ساخت و ساز را دیرتر شروع کردند، به جز چهار واحد مسکونی که در مرحله زدن سقف قرار دارد، به مرحله گچ کاری رسیده اند.

احمدی اضافه کرد: بنیاد مسکن تاکنون ۵۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض و حدود ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن به صاحبان خانه‌های آسیب دیده از زلزله پارسال این ۲ شهرستان پرداخت کرد.

وی آواربرداری، تهیه نقشه ساختمانی و توزیع هزار و ۸۰۰ تن سیمان رایگان را از دیگر خدمات بنیاد مسکن به زلزله زدگان این شهرستان ها برشمرد و گفت: تسطیح و زیرسازی معابر روستاهای آسیب دیده از زلزله از دیگر اقدامات این نهاد است.

مدیر بنیاد مسکن رامیان و آزادشهر ادامه داد: پس از انجام شبکه و واگذاری انشعابات آب و فاضلاب به روستاهای زلزله زده این ۲ شهرستان، بنیاد مسکن انقلاب معابر این روستاها را آسفالت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...