ورزش معلولان گلستان نیازمند حمایت ویژه و افزایش امکانات اولیه است


ورزش معلولان گلستان نیازمند حمایت ویژه و افزایش امکانات اولیه است

گرگان - ایرنا - دبیر هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان گلستان گفت که ورزشکاران جانباز و معلول گلستان با وجود کسب مدال‌های فراوان در رویدادهای مهم پارالمپیک و پاراجهانی همچنان چشم انتظار حمایت ویژه مسوولان برای افزایش زیرساخت و امکانات اولیه هستند.

ناصر شهری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورزش جانباز و معلول گلستان در حال حاضر سه سالن در گرگان، گنبد و علی‌آباد به صورت اجاره در اختیار دارد اما این مکان‌ها جوابگوی نیاز زیاد ورزشکاران نیست.

وی بیان کرد: گلستان در رشته هایی مانند دو و میدانی، وزنه برداری و شنا که ورزشکاران جانباز و معلول مستعد زیادی دارد به طور ویژه نیازمند مکان ورزشی مناسب است که با وجود پیگیری فراوان تاکنون موفق به دراختیار گرفتن مکان مناسب تمرین ورزشکاران این رشته ها در استان نشدیم.

دبیر هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان گلستان افزود: با وجود شیوع کرونا در ۲ سال اخیر و خطرپذیری ورزشکاران جانباز و معلول نسبت به این ویروس، فعالیت حرفه ای ورزشکاران با رعایت کامل شیوه نامه ها بدون وقفه ادامه یافت و در نتیجه آن علاوه بر کسب مدال های فراوان در رویدادهای معتبر، تعداد زیادی از ورزشکاران استان نیز به اردوی تیم ملی رشته های خود دعوت شدند.

شهری اظهار داشت: امسال ورزشکاران گلستان در پارالمپیک، پاراآسیایی و مسابقات بین‌المللی موفق به کسب بیش از ۳۰ مدال رنگارنگ در رشته های والیبال نشسته ، بسکتبال با ویلچر ، فوتسال آی‌دی (افراد با هوش میانه) ، تنیس روی میز، شنا، بدمینتون و وزنه برداری شدند و روند مدال آوری و موفقیت این ورزشکاران بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به حجم ۳۰ درصدی بانوان ورزشکار از مجموع ورزشکاران جانباز و معلول گلستان گفت: در حال حاضر به دلیل کافی نبودن زیرساخت ها، بخش زیادی از جامعه جانبازان و معلولان علاقمند به ورزش استان، قادر به انجام فعالیت ورزشی نیستند.

وی با اشاره به اجرای مستمر استعدادیابی در ورزش جانبازان و معلولان گلستان اظهار امیدواری کرد که با افزایش زیرساخت های ورزشی بر تعداد ورزشکاران حرفه ای افزوده شده و با حرکت آن ها به سمت موفقیت، مدال های بیشتری برای ورزش استان کسب شود.

از جمعیت ۱.۹ میلیون نفری گلستان افزون بر ۵۴ هزار نفر معلول و بیش از ۱۳ هزار نفر جانباز و ایثارگر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق