آغاز واکسیناسیون دام های روستایی و عشایری علیه بیماری تب برفکی در استان


آغاز واکسیناسیون دام های روستایی و عشایری علیه بیماری تب برفکی در استان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: در این طرح بیش از 1 میلیون و 800 هزار راس دام سبک عشایری و روستایی و همچنین بیش از 26هزار راس دام سنگین تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار می گیرند.

دکتر ویدا معزی در گفت وگو با ایسنا- افزود: بیماری تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی با شیوع بالا در دام است که در صورت عدم کنترل و پیشگیری سبب تحمیل هزینه های گزاف اقتصادی به تولید کنندگان و دامداران خواهد شد.

وی اذعان کرد: با انجام به موقع واکسیناسیون و رعایت مسائل بهداشتی و اصول امنیت زیستی و قرنطینه ای تا حد قابل قبولی می توان از شیوع و گسترش این بیماری جلوگیری کرد.

معزی اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان طرح واکسیناسیون دام هوی عشایری و روستایی علیه بیماری تب برفکی آغاز شده است که طی آن بیش از ۱میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک عشایری و روستایی و همچنین افزون بر ۲۶ هزار راس دام سنگین تحت پوشش واکسیناسیون قرار می گیرند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان از دامداران درخواست کرد تا برای اجرای موثر و پوشش مناسب واکسیناسیون همکاری لازم را با پرسنل ادارات دامپزشکی داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی