چهار اثر صنایع دستی هرمزگان در مسیر دریافت مُهر اصالت یونسکو قرار دارد


چهار اثر صنایع دستی هرمزگان در مسیر دریافت مُهر اصالت یونسکو قرار دارد

بندرعباس - ایرنا - سرپرست صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: چهار اثر تولیدی هنرمندان صنایع‌دستی این استان به مرحله ارزیابی مُهر اصالت بین‌المللی یونسکو راه یافت.

به گزارش ایرنا، بتول حاج علیزاده روز دوشنبه در این خصوص افزود: داوری بین‌المللی در حوزه صنایع‌دستی در دوره شیوع کرونا و در سال ۹۹ انجام نشد و آخرین ارزیابی مربوط به داوری مُهر اصالت ملی در سال ۹۸ است که از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد که از میان ۲۰ اثر راه‌یافته به داوری ملی، تعداد هفت اثر از هفت هنرمند و صنعتگر هرمزگان مورد تائید کمیته ارزیابی مهر اصالت ملی کشور قرار گرفته است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: بر اساس اعلام فراخوان ارزیابی مهر اصالت بین‌المللی در سال ۲۰۲۱، آثاری که موفق به اخذ مهر اصالت ملی در سال ۱۳۹۸ شده‌اند می‌توانند در این دوره از ارزیابی که در کشور ازبکستان برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی اضافه کرد:‌ از استان هرمزگان ۴ اثر موفق به تشکیل پرونده برای شرکت در ارزیابی دریافت مهر اصالت یونسکو ۲۰۲۱ (نشان بین‌المللی) شده‌اند که این آثار در رشته‌های صنایع‌دستی، خوس دوزی، تراش صدف، گلیم‌بافی و پوشاک سنتی هستند.

حاج علیزاده با اشاره به اینکه زمان اعلام نتایج ارزیابی بین‌المللی مهر اصالت یونسکو ۲۰۲۱، پایان سال جاری و فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ است، افزود: هدف از برگزاری این رویداد، کمک به ارتقاء و بهبود کیفی محصول‌های تولیدی، ایجاد رقابت سالم بین صنعتگران و هنرمندان کشور، تسهیل در شناسایی هنرمندان فعال، انتخاب، معرفی آثار برگزیده و ایجاد انگیزه، بروز استعدادها، نوآوری و خلاقیت در تولید صنایع‌دستی عنوان‌شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟