3700 نفر درهرمزگان از خدمات تیم‌های اضطراری هلال احمر استفاده کردند


3700 نفر درهرمزگان از خدمات تیم‌های اضطراری هلال احمر استفاده کردند

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: سه هزار و 700 نفر از خدمات تیم‌های سحر (حمایت‌های روانی) و درمان اضطراری این جمعیت در منطقه زلزله زده این استان استفاده کردند.

مختار سلحشور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ تیم سحر در هشت نقطه شامل سرزه، گیشان غربی، لاور فین، پشت بند، کُنار سیاه، چاه علی، پل کوه، ورزشگاه خلیج فارس به حدود یک هزار نفر خدمات حمایت روانی داده است.

وی ادامه داد: ۲۶ نفر در قالب پنج تیم سحر در نقاط مورد نیاز مستقر شدند و به مردم خدمات می‌دادند،‌ استقبال افراد هم بسیار خوب بود.

وی اضافه کرد: همچنین حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات پزشکی، پرستاری، مامایی، بهداشت محیط، بهداشت خانواده و نیازهای کودکان از خدمت‌های تیم‌های درمان اضطراری این جمعیت که توسط ۱۴ متخصص داده شد استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: هم اکنون با توجه به پایان مرحله اسکان اضطراری و پایدار شدن منطقه متاثر از زمین لرزه ۶ و چهار و ۶ و سه دهم ریشتری تیم‌ها از منطقه خارج شده‌اند اما به صورت تناوبی در آنجا حاضر شده و خدمات مورد نیاز به مردم می‌دهند، همچنین نماینده‌های جمعیت هلال احمر در منطقه حضور دارند.

سلحشور گفت: همچنین افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه چادر در مجموع در منطقه متاثر از این زمین‌لرزه‌ها توزیع شد و با توجه به لرزه خیز بودن هرمزگان توصیه می‌کنیم اصول پیشگیری در استان بکار گرفته شود.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر هرمزگان در این راستا آموزش همگانی آحاد جامعه را برای ایجاد آمادگی در مواقع بحرانی و حوادث را انجام می‌دهد و در این راستا از ظرفیت اداره‌ها و نهادهای آموزشی و فرهنگی بهره می‌گیرد.

وی ابراز کرد: همچنین بستر شبکه‌های اجتماعی را برای آموزش های امدادی و خود امدادی بکار گرفته است.

زمین لرزه ۶.۴ ریشتری حدود ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۰ بخش فین هرمزگان را به لرزه درآورد، این لرزه پس لرزه‌های متعددی به دنبال داشت.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که در سایر استان‌های همجوار از جمله فارس و کرمان نیز احساس شد.

برخی منازل بخش فین بر اثر این زمین لرزه بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»