ازتبیین دستاوردهای 100روزه دولت تا بازگشت کارگران مس سونگون به محل کار


ازتبیین دستاوردهای 100روزه دولت تا بازگشت کارگران مس سونگون به محل کار

استانها-ایرنا - خبرنگاران ایرنا امروز 15 آذرماه نسبت به پوشش رویدادها اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به تبیین دستاوردهای 100روزه دولت، سفر وزیر کشور به خراسان شمالی و کرمان، دیدار وزیر آموزش و پرورش با مراجع تقلید، اطفاء حریق هتل صدف محمودآباد و بازگشت کارگران مس سونگون به محل کار اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های کشاورزی، اجتماعی، محیط زیست، پژوهش و اقتصادی پیگیری کردند که از جمله این گزارش ها می‌توان به "مانع‌زدایی از تولید در آذربایجان‌غربی؛ ماموریتی با آغاز طلایی"، "هم‌نوایی مردم و دولت در راه توسعه خراسان شمالی"، "فرش چندهزارساله ترکمن الگوی بومی اقتصاد مقاومتی"، "مرگ تدریجی دشت‌های پایتخت"، "افزایش قیمت برنج مازندران روی موج چهارم"، "توسعه زیرساخت راهها کلید پیشرفت سیستان و بلوچستان" و "اهتمام منطقه آزاد چابهار بر "دانشمندسازی" از جوانان سواحل مکُران" اشاره کرد.

همچنین گروه استانها در گزارشی جمع بندی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد که در مقدمه این گزارش آمده است: نقشه آبی رنگ کرونایی کشور طی روزهای گذشته استرس و اضطراب ناشی از همه گیری بیماری کووید ۱۹ را در میان آحاد جامعه کم کرده است اما در کنار این آرامش، از دلهره ورود سویه جدید اومیکرون به کشورمان نباید غافل شد.

احمد وحیدی وزیر کشور هم که امروز برای تکریم و معارفه استاندار جدید خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده بود ، در گفت و گویی ثبات مدیریتی در استانداری‌ها را بعنوان رویکرد وزارت کشور اعلام کرد. شتاب در خدمت رسانی به مردم و مشارکت آنها در توسعه کشور از محورهای سخنان وزیر کشور در این سفر بود.

امروز همچنین وزیر کشور به کرمان سفر کرد. وحیدی در فرودگاه کرمان هدف از این سفر را بررسی وضعیت پیشرفت و توسعه استان عنوان کرد.

ازتبیین دستاوردهای 100روزه دولت تا بازگشت کارگران مس سونگون به محل کار

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست هم که امروز میهمان "پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران" در کرج بود خواستار سولفورزدایی سوخت مازوت مصرفی در نیروگاه‌های کشور تا سال آینده شد. به گفته وی پنج نیروگاه تولید برق کشور به علت استفاده از سوخت مازوت پلمب شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش نیز که در شهر قم به سر می‌برد با آیات اعظام نوری همدانی، علوی گرگانی و جوادی آملی دیدار و گفت و گو کرد. وی در حاشیه این دیدارها خاطرنشان کرد که متاسفانه در این سال‌ها، ما فقط به کنکور و آموخته‌های علمی دانش آموزان توجه کردیم و از مسائل دینی آن‌ها غافل شدیم. باید اعتراف کنیم در این چهل‌ساله انقلاب اسلامی در خصوص آموزش دینی و ارتقای آگاهی‌های اعتقادی دانش آموزان کم‌کاری شده است.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در پیامی به مناسبت بزرگداشت استاد محمد عابد شاعر اهل بیت که در تبریز برگزار شد، از وی بعنوان شاعری با افتخارات شعر آیینی تبریز و ایران و در طیف شعرا و ادبای برجسته معاصر یاد کرد.

همچنین زلفی گل وزیر علوم در ارتباط ویدئوکنفرانسی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشگاه شیراز از جامعه دانشگاهی خواست تا وحدت و مدارا سرلوحه کار قرار گیرد. به گفته وی، مدیر شایسته مدیری است که آرامش را در دانشگاه ایجاد و شرایطی فراهم کند که آب در دل هیچ فرد دانشگاهی نلرزد و همه احساس کنند دانشگاه خانه آنهاست.

فضای مدارس استثنایی کشور هشت تا ۱۰ برابر افزایش یافت. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در تبریز آن را به نقل از معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی منتشر کرد. وی همچنین از احداث ۱۶۵ مدرسه برای آموزش و پرورش استثنایی توسط خیرین مدرسه‌ساز خبر داد.

مرکز ایرنا در کرج هم به نقل از معاون پژوهش و فناوری وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که سرانه مصرف شکر در ایران ۹.۵ کیلوگرم بیشتر از میانگین جهانی است. به گفته وی سرانه مصرف شکر در دنیا ۱۹.۵ کیلوگرم و در ایران ۲۹ کیلوگرم است.

این مرکز همچنین در خبر دیگری از سوی استاندار البرز، که در نشست قرارگاه امنیت غذایی این استان شرکت کرده بود، تامین سوخت یارانه‌ای برای هواپیماهای باری این استان را ضروری دانست. وزیر جهاد کشاورزی نیز در این نشست تاکید کرد که مشکلی برای تخصیص یارانه سوخت هواپیماهای باری نخواهیم داشت.

ازتبیین دستاوردهای 100روزه دولت تا بازگشت کارگران مس سونگون به محل کار

در پی انتشار شایعاتی در شبکه های اجتماعی مبنی بر ورود گونه جهش یافته اومیکرون به کشور از طریق بندرگاه امام خمینی، انتقال سویه اومیکرون به کشور از طریق این بندر تکذیب شد. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد که تاکنون هیچ مسافری از کشورهای پرخطر آفریقایی از طریق این بندرگاه وارد کشور نشده است.

ازتبیین دستاوردهای 100روزه دولت تا بازگشت کارگران مس سونگون به محل کار

معاون اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل هم در همایشی از فرسایش سالانه خاک در کشور به میزان ۹ تن در هکتار خبر داد. به گفته وی هم‌اکنون طبیعت به اندازه‌ای تخریب شده که نظم و تعادل آن به هم ریخته است.

مرکز ایرنا در سمنان نیز با انتشار فیلمی با عنوان "سرچشمه، جاذبه گردشگری شهمیرزاد" به سرچشمه یا شیخ چشمه سر، در پای کوه شیر قلعه شهمیرزاد پرداخته است. آب این سرچشمه، از دل کوه بیرون می آید و خوردن آن، که یکی از آب های سبک کشور است می تواند موجبات سرخوشی و لذت و آرامش را فراهم آورد. این فیلم را می‌توانید در زیر ببینید.

از شهرکرد هم خبر رسید که ۵۷درصد اراضی کشاورزی چهارمحال وبختیاری به آبیاری نوین مجهز شد. مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر افزود که در استان ۱۱۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی قرار دارد که توسعه آبیاری نوین به سه روش بارانی، تیپ و زیرسطحی در سطح استان به خصوص در اراضی شیب‌دار در اولویت قرار دارد.

مرکز ایرنا در رشت هم به نقل از معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از راهیابی مستند صنایع‌دستی استان با موضوع نمد مالی به بخش مسابقه ویدئویی نشست مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) خبر داد.

ازتبیین دستاوردهای 100روزه دولت تا بازگشت کارگران مس سونگون به محل کار

همچنین نماینده ولی فقیه در هرمزگان در دیدار فرمانده ناوگروه نیروی دریایی ارتش پاکستان تاکید کرد که تعامل ایران وپاکستان می تواند امنیت دریایی و صلح پایدار در منطقه خلیج فارس راتامین کند. این ناو گروه که از روز گذشته وارد بندرعباس شده‌است تا ۱۷ آذرماه در این بندر حضور دارد.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هم در گفت وگویی با مرکز ایرنا در سنندج از تلاش سازمان فنی و حرفه‌ای در استانی کردن اعتبارات گفت. وی دلیل این اقدام را انجام امور اساسی در ادارات فنی و حرفه‌ای در استانها عنوان کرد.

امروز از ساری نیز خبر رسید که آتش‌سوزی هتل صدف محمودآباد خاموش شد. بر اساس گفته‌های رییس آتش نشانی شهرداری محمودآباد در حال حاضر خطری‌ ساختمان را تهدید نمی‌کند. این هتل حوالی ساعت ۱۳ امروز دوشنبه دچار آتش سوزی شد.

ازتبیین دستاوردهای 100روزه دولت تا بازگشت کارگران مس سونگون به محل کار

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ارومیه اعلام کرد که ۱۸۰۰ روستای آذربایجان‌غربی به اینترنت پرسرعت متصل است. قرار است تا یک سال آینده ۱۰۰ درصد روستاهای این استان به این جمع اضافه می‌شود.

مرکز ایرنا در تبریز نیز در خبری اعلام کرد کارگران معدن مس سونگون به محل کار خود بازگشتند. جمعی از کارگران ۲ شرکت پیمانکاری این مجتمع به مدت ۶ روز برای مطالبه اعمال طرح طبقه بندی مشاغل و اصلاح و بازنگری در آن تجمع صنفی آرامی برگزار کردند.

ازتبیین دستاوردهای 100روزه دولت تا بازگشت کارگران مس سونگون به محل کار

همچنین مراکز ایرنا در استانها با توجه به فعالیت ۱۰۰ روزه دولت، گزارشات و گفت وگوهایی درباره این عملکرد در این بازه زمانی تهیه کرده‌اند که می‌توان به عناوینی همچون تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه‌جانبه کشور مشهود است، تزریق امید در جامعه، ویژگی مثبت دولت سیزدهم است، دولت سیزدهم پشت میزنشینی را به مدیریت میدانی تغییر داد، موفقیت دولت در تامین و تزریق عمومی واکسن کرونا بی نظیر و چشمگیر است، دولت به مدیران کارآمد میدان می‌دهد، دولت مردمی و تلاشی ۱۰۰ روزه در سیستان و بلوچستان، دولت سیزدهم پشت میزنشینی را به مدیریت میدانی تغییر داد، اقدامات ۱۰۰ روزه دولت، آینده‌ای روشن را برای ایران ترسیم کرد، حل مشکلات کهگیلویه و بویراحمد از ۳۶ مدرسه کپری تا طرح ۲۷ ساله و سرمایه‌گذاری‌های کلان و نگاه ویژه دولت نوید توسعه سیستان وبلوچستان اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403