هشدار نارنجی هواشناسی تهران به کاهش کیفیت هوا


هشدار نارنجی هواشناسی تهران به کاهش کیفیت هوا

تهران-ایرنا- اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به تقویت پایداری هوا و انباشت آلاینده‌های جوی به ویژه ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و کاهش کیفیت هوا از بعدازظهر سه شنبه هفته جاری هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران، در این هشدار با اشاره به تقویت پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها از روز سه شنبه (۱۶آذر) تا اواخر وقت پنجشنبه (۱۸ آذر) افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در نواحی پرتردد و صنعتی استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس، افزایش شاخص آلودگی هوا، سکون جو و کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه ها و در صورت مهار نکردن منابع آلاینده (ثابت و متحرک) کاهش کیفیت هوا تا حد بسیار ناسالم در برخی مناطق مورد انتظار است.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و ریوی، رفت و آمدهای غیر ضروری به نواحی پرتردد برای افراد سالمند و خردسال و فعالیت فیزیکی طولانی و ورزش در فضای باز در این مدت هشدار داد.

به گزارش ایرنا، در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر