هشت غرفه عرضه مستقیم کالا در ایلام دایر می شود


هشت غرفه عرضه مستقیم کالا در ایلام دایر می شود

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اینکه برنامه جدید دولت در تعدیل قیمت ها و نظارت بر بازار طرحی اثرگذار و موثر است، گفت: هشت غرفه عرضه مستقیم کالا بزودی در نقاط مختلف ایلام دایر می شود.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستمزاد روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: ایجاد قرارگاه امنیت غذایی در وزارت جهاد کشاورزی، توزیع اقلام اساسی از طریق اینترنتی درب منازل، استفاده از پتانسیل بسیج اصناف برای نظارت بر بازار و اعلام قیمت ها در ستاد تنظیم بازار از مهمترین اهرم های اجرایی این طرح در دولت سیزدهم است.

وی افزود: شهرداری با تصویب ستاد تنظیم بازار استان ملزم به ایجاد ۲ غرفه عرضه مستقیم میوه با ۲۵ درصد زیر قیمت بازار شد که خوشبختانه در این مدت کوتاه شاهد آثار مثبت آن بر بازار و تعدیل قیمت ها هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: با توجه به بازخورد مثبت ایجاد این غرفه ها به زودی هشت غرفه دیگر در سایر مناطق شهر ایلام ایجاد و همچنین غرفه مرغ و ماهی و گوشت نیز بزودی در راستای تنظیم بازار وکاهش قیمت ها دایر خواهد شد.

رستمزاد تاکید کرد: هرچند ایلام از نظر تورم اولین استان کشور است و مسائل زیرساختی و حمل و نقل بر این موضوع تاثیرگذار است، اما با این تغییر و تحول که به تازگی از سوی دولت انجام گرفته و قرار است جهاد کشاورزی توزیع کننده و ناظر باشد امیدواریم قیمت ها در استان نیز تعدیل پیدا کند.

وی از سازمان صمت، بسیج اصناف و جهاد کشاورزی استان خواست تا راه اندازی کامل سامانه ها همچنان پای کار باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد: بسیج اصناف پتانسیلی بود که اکنون قانونی پای کار آمده و می تواند با نظارت بر بازار همیار بازرسان و دستگاه های نظارتی باشد.

رستمزاد اظهار داشت: اتحادیه ها باید پای کار بیایند و وقت بگذارند به کمک مسوولان برای نظارت ها و تعدیل قیمت ها بیایند.

وی همچنین از جهاد کشاورزی استان خواست تا در راستای توزیع کالاهای اساسی به صورت الکترونیکی و تحویل درب منزل و رصد کالاها از تولید تا مصرف با استارت تاپ ها و نرم افزارها و پارک علم و فناوری استان وارد مذاکره شود تا هم برای این جوانان اشتغال جدید ایجاد شود و هم با کمک فناوری جدید نظارت و کنترل قیمت ها در بازار تسهیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: سازمان های صنعت و جهاد کشاورزی از علم روز باید برای کنترل بازار و رصد و نظارت قیمت ها استفاده کنند.

رستمزاد همچنین خواستار افزایش نظارت مستمر بر نانوایی و جلوگیری از عرضه آرد خارج از شبکه آنها شد و افزود: باید با ریاست فرمانداران در شهرستان ها وضعیت آرد نانوایی ها و میزان سهمیه آنها بررسی و نانوایی های که مازاد سهمیه دارند، کسر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج