طرزتهیه نودل رامیون خوشمزه (غذاهای آسیایی) + تاریخچه نودل


 دستورپخت نودل کره ایی «رامیون» برای طرز تهیه این نودل راحت و خوشمزه با سایت تالاب همراه باشید. ابتدا دربخش اول بـه رسپی نودل رامیون می‌پردازیم طرزتهیه نودل رامیون خوشمزه (غذاهای آسیایی) + تاریخچه نودل...

طرزتهیه نودل رامیون خوشمزه (غذاهای آسیایی) + تاریخچه نودلطرزتهیه نودل رامیون خوشمزه (غذاهای آسیایی) + تاریخچه نودل

دستورپخت نودل کره ایی «رامیون»

برای طرز تهیه این نودل راحت و خوشمزه با سایت تالاب همراه باشید.

ابتدا دربخش اول بـه رسپی نودل رامیون می‌پردازیم

طرزتهیه نودل رامیون خوشمزه (غذاهای آسیایی) + تاریخچه نودلطرزتهیه نودل رامیون خوشمزه (غذاهای آسیایی) + تاریخچه نودل

موادلازم نودل رامیون

1بسته نودل با طعم دلخواه «ترجیحا گوشت»

2لیوان اب

1عددفلفل سبز

1شماره فلفل دلمه کوچک زرد

1شماره پیازچه

2 ق.غ رب گوجه فرنگی

نصف ق.غ روغن

1/2کره کوچک

1 شماره هویج کوچک

1 حبه سیر

2ق.غ سس سویا

مراحل پخت رامیون

ابتدا روغن را درون قابلمه ریخته سپس پیاز خورد شده،هویج رنده شده و رب را بـه آن اضافه می‌کنیم و کمی تفت می دهیم .

آب را درون قابلمه کوچکی ریخته و حرارت می‌دهیم تا بـه جوش بیاید و ادویه نودل را بـه همراه کره و فلفل در آب در حال جوش بریزید.

بعد از چند دقیقه نودل را اضافه کنید و کمی کـه نودل پخته شد مقداری از پیازچه خورد شده را اضافه کنید ودر آخر سس سویا را اضافه کرده و هم بزنید بعد از سه دقیقه رامیون خوشمزه ما حاضره میل کردن می‌باشد برای تزیین روی آن می توانید از فلفل ؛ فلفل دلمه، قارچ ؛ تخم مرغ ابپز عسلی و انواع سبزیجات بخار پز یا اب پز شده استفاده کنید.

نکته هایی درباره پخت رامیون

این نودل محبوب رسپی های‌ مختلفی دارد و بیشتر آنها بـه صورت بسیار تند سرو میشود.

طرزتهیه نودل رامیون خوشمزه (غذاهای آسیایی) + تاریخچه نودلطرزتهیه نودل رامیون خوشمزه (غذاهای آسیایی) + تاریخچه نودل

نوش جان.

تاریخچه نودل

این ماده غذایی بـه شکل‌های‌ بسیار متنوعی برش می خورد کـه از جمله آن‌ها می توان بـه فرم ‌های‌ موجی، لوله‌ای، رشته‌ای و صدفی اشاره کرد.

بـه‌طور کلی نودل در آب جوش پخته شده و گاهی بـه آن روغن خوراکی و نمک نیز افزوده می شود روش دیگر پختن آن، سرخ کردن نودل در ماهی تابه و سرخ کردن طولانی مدت نودل می‌باشد .نودل بـه‌طور معمول با سس یا بـه همراه سوپ سرو میشود.

نودل را می‌ توان برای مدت کوتاهی در یخچال نگه داری کرد، اما این امکان وجوددارد کـه نودل را خشک کرده و برای مدت طولانی‌ تری و برای مصرف در آینده نگه داری کرد.در زبان انگلیسی آمریکایی، نودل یک واژه فراگیر برای محصولات فرآوری شده خمیر آرد اسـت .در انگلیسی بریتانیایی واژه نودل بـه ‌طور کلی بـه غذایی از خمیر آرد اشاره دارد کـه بـه شکل نواری نازک و بلند می‌باشد.

انواع غذاهای دیگر با استفاده از نودل

سوپ کیمچی :

یک واقعیت کمتر شناخته شده در مورد سوپ کیمچی متنوع بودن آن می باشد مخصوصا این‌که این غذا بـه عنوان جزیی ثابت از انواع غذا های‌ کره ای اسـت.در کیمچی-جیگائه، کلم قرمز را خرد کرده، پس از سرخ کردن در روغن، همراه توفو، نودل سلوفان، گوشت قرمز یا گاهی ماهی تن و دیگر سبزیجات آماده سرو می پزند.علیرغم وابستگی این غذای سوپ مانند بـه کیمچی، آنرا درکنار کیمچی جالب اسـت بدانید کـه آنرا بـه عنوان یک غذای مجزا سرو میکنند.

سوپ ارتشی :

نوعی خوراک درهم و برهم تشکیل شده از سوسیس، ماهی تن، پنیر آمریکایی، نودل آماده، برنج و سبزیجات، غذایی می باشد کـه تاریخچه آن بـه دوران بعد از جنگ دو کره باز می‌گردد.

در آن دوران بـه دلیل کمیاب بودن گوشت قرمز، آشپزها جایگزینی خلاقانه بـه کمک غذا های انبار شده در پایگاه های‌ آمریکایی مستقر در سئول یافتند کـه نام آن نیز بـه همین دلیل سوپ یا آبگوشت ارتشی گذاشته شد.گرچه امروزه گوشت در کره جنوبی بـه وفور یافت می شود اما هنوز هم از ترکیب اقلام خوراکی آمریکایی برای این غذای آبدار و خوشمزه استفاده می شود.

امیدواریم از مطلب قرار داده شده لذت برده باشید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران