107 تن از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد در قزوین نخبه هستند


107 تن از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد در قزوین نخبه هستند

قزوین - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین گفت: هشت هزار و 500 دانش آموز در استان تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد 107 نفر نخبه شناخته شده‌اند.

به گزارش ایرنا، مهرعلی حق گویان روز سه شنبه در گردهمایی تجلیل از حامیان و خیران بخش طارم سفلی اظهار داشت: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از حدود ۶۲ هزار نفر حمایت می کند و این افراد که به طور مستمر از این نهاد خدمات دریافت می کنند.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با خدمات متنوعی که به محرومان ارائه می کند به مثابه دولتی کوچک است که تلاش می کند نیازمندی های مختلف محرومان را برطرف کند که امیدواریم در این زمینه به بهترین شکل ممکن عمل شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین عنوان کرد: علاوه بر جمعیت تحت حمایت، سالانه حدود ۵۰ هزار نفر هم برای دریافت خدمات مختلف به شکل موردی به ما مراجعه می کنند که خدمات متناسب با نیاز آنها ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۹ هزار یتیم و محسنین در استان قزوین حضور دارند، ایتام افرادی هستند که پدر خانواده فوت کرده و محسنین نیز فرزندانی هستند که از نعمت پدر و مادر محروم نیستند ولی سرپرستشان دارای سن بالا بوده و از کهولت و بیماری رنج می برد.

حق گویان گفت: در خانواده محسنین هزینه ها بالاتر از خانواده ایتام است چراکه سرپرست خانواده بیمار است و برای بیماری اش هزینه های مختلف صرف می شود در نتیجه خانواده در کنار مشکل تأمین معیشت با مشکل تأمین هزینه های بهداشتی و درمانی هم روبرو است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین اظهارکرد: فلسفه خلقت انسان عبادت است و خدمت به انسان های دیگر هم عبادت است بنابراین فلسفه وجودی همه ما رساندن خیر به دیگران است و می توان اذعان کرد کاری ارزشمندتر و بزرگتر از خیر رساندن به دیگران نداریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی