قوه قضائیه برای رفع موانع تولید در کنار دولت است


قوه قضائیه برای رفع موانع تولید در کنار دولت است

تبریز-ایرنا- معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصادی مقاومتی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه همه برای حمایت از تولید و رفع موانع مسئول هستیم، گفت: قوه قضائیه در کنار دولت به دنبال کمک برای حل مشکلات است.

سعید عمرانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از انبارهای کالاهای تجاری و متروکه منطقه ویژه اقتصادی سهلان در آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: همه ما مسئول هستیم تا برای کمک به تولید موانعی را که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید داشتند، رفع کنیم.

وی با اشاره به وجود ماشین آلات صنعتی و خودرو های سنگین در گمرکات کشور، اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت های قانونی در راستای ترخیص این ماشین آلات استفاده شود چرا که ترخیص هرچه سریع تر این ماشین آلات می تواند موجب اشتغال زایی برای تعدادی از افراد شود.

عمرانی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده خودروهای سنگین وارداتی موجود در انبارهای گمرک با طی مسیرهای قانونی وارد شده است، اما به دلیل برخی اشکالات به خصوص گرفتن کد ساتنا ترخیص نشده اند، باید بانک مرکزی هر چه سریع تر با تخصیص کدها مسیر ورود خودروها به ناوگان حمل و نقل را تسهیل کند.

وی یادآور شد: تقویت ناوگان حمل و نقل و ترابری کشور یکی از نیازهای اساسی بوده و باید راهکارهایی مناسب برای رفع مشکلات و موانع ارائه شود.

عمرانی اظهار داشت: برای رفع مشکلات و موانع باید با رویکرد متناسب به دنبال حمایت از تولید و ایجاد اشتغال تلاش کرده و راهکارهای مناسبی ارائه شود، اما متاسفانه نوع برخوردها و برخی مقررات موجب بروز مشکلاتی در حوزه ماشین آلات و خودروهای سنگین شده است و باعث ترخیص نشدن آنها می شود، در صورتی که ترخیص این ادوات برای رونق تولید و ایجاد اشتغال موثر است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تولید و اشتغال، ادامه داد: به جای مانع تراشی با بهره مندی از ظرفیت های قانونی باید به دنبال ارائه راهکارهای متناسب برای رفع موانع باشیم.

عمرانی اضافه کرد: امروز هر سنگری که در حوزه اقتصادی وجود دارد، می شود فتح کرد و برای رسیدن به این هدف باید قاطعانه تلاش کرد و به سمت جلو پیش رفت.

به گزارش ایرنا، معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصادی مقاومتی قوه قضاییه به همراه دادستان مرکز آذربایجان شرقی و معاون قضایی دادگستری کل استان از انبارهای کالاهای تجاری و متروکه منطقه ویژه اقتصادی سهلان بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید معاون قضایی دادستان کل کشور با صنعتگران و سرمایه گذاران به صورت چهره به چهره گفت و گو کرد و در جریان مشکلات و علل ترخیص نشدن ماشین آلات و خودرو های موجود در انبارهای گمرک سهلان قرار گرفت و دستورات لازم برای رفع این مشکلات را صادر کرد.

منطقه ویژه اقتصادی سهلان و گمرک سهلان در ۱۵ کیلومتری تبریز با وسعتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۲ هکتار در مجاورت جاده ترانزیت بین‌المللی ایران ـ ترکیه واقع شده است و خط راه آهن سراسری نیز از درون آن می‌گذرد.

همچنین این منطقه با فاصله حدود ۱۰ کیلومتری از فرودگاه تبریز قرار گرفته و نقطه ارتباطی میان مراکز مهم تولیدی و مصرفی ایران با کشور های اروپایی، آسیای میانه، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و عراق می باشد.

گمرک سهلان یکی از گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی استان آذربایجان شرقی است و نزدیکی آن به خط راه‌آهن ایران – ترکیه و آسیای میانه از طریق جلفا و سرخس و همچنین نزدیکی به فرودگاه بین المللی تبریز و دارا بودن خط آهن اختصاصی ، گمرک سهلان را به عنوان یک گمرک مهم در سطح استان و کشور تبدیل کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !