سفر هر هفته هیات دولت نشان از شور و نشاط در خدمت صادقانه به ملت است


سفر هر هفته هیات دولت نشان از شور و نشاط در خدمت صادقانه به ملت است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تمرکز دولت برای افزایش درآمدهای عمومی و جذب درآمدهای مالیاتی در کنار نظارت‌های میدانی امیدبخش است و هر هفته یک سفر هیات دولت نشان از شور و نشاط دولت در خدمت صادقانه به ملت است.

به گزارش ایرنا، احمد راستینه هفشجانی در نطق میان دستور روز سه‌شنبه در صحن مجلس با تبریک روز دانشجو گفت: بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ دانشجویان با اعتراض به سفر نیکسون به ایران علیه سیاست‌های سلطه‌جویانه آمریکا به میدان آمدند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس افزود: گرچه رژیم فاسد پهلوی با سرکوب آن اعتراض و به شهادت رساندن سه دانشجوی عزیز، خوش‌خدمتی خود به آمریکا و انگلیس را به نمایش گذاشت، اما ۱۶ آذر به مختصات شفاف ضدآمریکایی و ضد استبداد همه ساله محور اصلی جنبش دانشجویی شد تا جایی که در مبارزات ضداستبدادی پهلوی توانست تحت فرمان امام خمینی (ره) نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی از خود ایفا کند ‌به گونه‌ای که با اشغال لانه جاسوسی انقلاب دوم را به نام خود رقم زدند.

راستینه هفشجانی بیان کرد: اما جریان لیبرال غرب‌گرا که می‌دید هسته‌های مقاومت ضداستکباری دانشجویی سرآغازی برای فروپاشی سلطه‌جویی آمریکا است با طراحی‌های پیچیده و با کمک همفکران شیفته غرب نفوذ کرده در دانشگاه‌ها تلاش کردند بخشی از بدنه جنبش دانشجویی را به تقابل با نظام و همراهی با سیاست‌های آمریکا در کشور هدایت کنند.

وی عنوان کرد: این تلاش‌ها در فتنه ۷۸ و ۸۸ به اوج خود رسید فتنه‌های آمریکایی که به دست احزاب خودفروخته بر ملت تحمیل شد و تا به امروز توبه‌ای از سردمداران آنها ندیده‌ایم و امروز هم در تلاش هستند تا با کمک همفکران غرب‌زده خود در دانشگاه‌ها با ناامیدکردن دانشجویان و تشویق آنها جهت خروج از کشور، خط خیانت خود به ملت ایران را ادامه دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:‌ اولین قدم این است که دانشجویان دغدغه‌مند گفتمان انقلاب اسلامی به هوش و آگاه باشند، آسان و سرسری از مسائل نگذرند ما مشکلات بسیاری داریم ولی آنچه به دست آورده‌ایم غیرتمندانه خودمان با استقلال‌طلبی و مقاومت به دست آورده‌ایم.

راستیه بیان کرد: بخشی از این تحریف‌ها و یاس‌آفرینی‌ها را علیه مجلس و دولت این روزها شاهد هستیم. مجلس انقلابی تلاش کرده است با اولویت معیشت و اقتصاد نسبت به وضع قوانین و نظارت‌های میدانی اقدام کند و امروز از خانه ملت نه صدای احزاب بلکه صدای مردم به گوش می‌رسد.

۱۰۰ روز کاری دولت را همه با هم با مولفه‌ها کار جهادی شاهد هستیم

راستینه تصریح کرد: در کنار مجلس انقلابی ۱۰۰ روز کاری دولت را همه با هم با مولفه‌ها کار جهادی شاهد هستیم. هرچند نقدهایی بر عملکرد برخی از دستگاه‌ها به‌شکل جدی وجود دارد اما از انصاف به دور است که به عنوان خادمان مل، قدرشناس این تلاش‌ها نباشیم از تحول واکسیناسیون با پوشش ۸۵ درصدی جامعه هدف که موجب شد تا غم از دست دادن هموطنان از ۷۰۰ نفر روزانه به ۷۰ نفر اندکی کم شود و این در حالی است که جریان لیبرال غرب‌گرا مدعی بود به علت تحریم و FATF به ما واکسن نمی‌دهند.

وی ادامه داد: تمرکز دولت جهت افزایش درآمدهای عمومی و جذب درآمدهای مالیاتی در کنار نظارت‌های میدانی امیدبخش است و هر هفته یک سفر هیات دولت نشان از شور و نشاط دولت در خدمت صادقانه به ملت است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس عنوان کرد: البته تعجب نمی‌کنیم اگر ژنرال‌های سیاست‌باز خسته و بیگانه با کار جهادی این حجم از فعالیت موثر را درک نکنند و در روزنامه‌های زنجیره‌ای و شبکه‌های اجتماعی عاریتی در فضای مجازی دست به تخریب دولت و مجلس بزنند اما از دوستان و برخی از همکاران خود متعجب هستم که چرا آنها اینگونه این فرصت ارزشمند را ناسپاسی می‌کنند.

راستینه هفشجانی گفت:‌ اکنون که رییس‌جمهور اولین لایحه بودجه دولت خود را به مجلس ارائه می‌دهد نکاتی را به دولت متذکر می‌شوم.

وی تصریح کرد: ارز ترجیحی مجموعه‌ای از رانت‌ها، امضاهای طلایی و سفارشات غیرشفاف را رقم زده است و آقازادگان را در هزارتوی سیاست حریص در دست‌اندازی به حقوق مردم و بیت‌المال کرده است و باید فعالیت‌های اقتصادی را شفاف و چرخش ارز و پول پرورش در کشور را پیچیدگی‌های رانتی نجات دهیم.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: جهت بودجه باید به سمت تمرکززدایی و افزایش اختیارات استانداران باشد اختیارات بدهید و رفع مشکلات و ایجاد اشتغال را از استانداران مطالبه کنید. باید استانداران را از بروکراسی فلج‌کننده و وابستگی به پایتخت‌نشینان نجات داد تا ملت نجات یابند.

راستینه ادامه داد: یارانه سه دهک‌ درآمدی بالای جامعه را با شجاعت حذف کنید و منابع ایجاد شده را جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قرار دهید و رضایت مستضعفان و کوخ‌نشینان را در لبخند مرفهین ترجیح دهید.

وی خاطرنشان کرد: با شفاف‌سازی سامانه حقوق و مزایای دولت و شرکت‌های دولتی و یکپارچه‌سازی سامانه فروشگاهی با حذف حقوق‌های نجومی و جلوگیری از فرار مالیاتی، منابع حاصل از آن را جهت اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان به عنوان فرهیختگان جامعه لحاظ کنید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با اصلاح سیاست‌های بودجه‌ای و اعتمادبخشی به تجارب بین‌المللی و شکست انحصارهای وارداتی و صادراتی ظرفیت‌های تجارت بازرگانی را باید افزایش دهیم تا پدیده شوم قاچاق کالا را حذف کنیم.

راستینه گفت: دردمندانه سخنی با رییس جمهور، رییس مجلس و همکاران دارم و آن اینکه انتقال‌های آب بین‌حوزه‌ای به غیر از تامین آب شرب جفای در حق بیت‌المال، حقوق مردم و آیندگان است.

وی بیان کرد: توسعه صنایع آب‌بر و کشاورزی در فلات خشک مرکزی از محل انتقال‌های آب بین‌حوزه‌ای خیانت به تمدن‌سازی آینده است. طرح‌های توسعه مسکن و استقرار پیک جمعیتی در حاشیه شهرها در فلات مرکزی قدرنشناسی فرصت‌های خدادادی در سواحل دریا است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس خاطرنشان کرد: آب سرمایه ملی است و تصمیم‌گیری برای آن نیازمند هوشمندی، شجاعت و با تکیه بر نگاه کارشناسی و علمی است و تجمعات سازمان یافته بدعت خطرناکی است که باید متوقف شود.

راستینه گفت: برای حفظ حقوق مردم، دفاع از آب به عنوان سرمایه ملی طرحی نظارتی تحت عنوان تحقیق و تفحص از انتقال‌های آب بین‌حوزه‌ای توسط هیات رییسه مجلس اعلام وصول شد اما متاسفانه ۸ ماه طول کشیده تا کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی آن را اعلام وصول کند؟ اکنون هم با گذشت دو ماه از دفاعیه اینجانب و ارایه ضرورت‌ها در کمیسیون متاسفانه کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی به وظیفه قانونی خود در ارائه گزارش به صحن عمل نمی‌کند.

وی افزود: مجلس باید از حقوق مردم دفاع کند مردم باید ببینند که دغدغه آنها توسط نمایندگانشان در خانه ملت به گوش آنها می‌رسد برادران برای شکست مافیای آب و پایان بخشیدن به لابی‌ها در هزارتوی سیاست و حفظ منابع ملی از آب حراست کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟