فرماندار ری: شهرداریها باید درآمد پایدار داشته باشند


فرماندار ری: شهرداریها باید درآمد پایدار داشته باشند

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: شهرداریها باید درآمد پایدار داشته و به درآمدهایی همچون رسیدگی به تخلفات ساختمانی، ضوابط شهرسازی و ایمنی (ماده صد) وابسته نباشند.

به گزارش ایرنا، حسین توکلی روز سه شنبه در آیین معارفه شهردار جدید کهریزک با اشاره به اجرای مدیریت یکپارچه در شهرستان ری اظهار داشت: بافت های فرسوده در شهرها و روستاها باید جزو الویت ها قرار گیرد و امکانات رفاهی برای شهروندان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ساختار شهری کهریزک در دوره جدید باید به سمت پویایی برود و از روزمرگی ها پرهیز شود افزود: در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان ری تلاش شده تا حد ممکن جلوی تخلفات در این حوزه گرفته شود.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: از روز اول مسئولیت با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد جدی شده و باید با دلالان زمین های حاشیه ای مقابله شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: برخی کوچه های شهرکهریزک از نظر وضعیت از روستاها هم ضعیف تر هستند و باید خدمات دهی در تمام شهر یکسان باشد و همچنین معضلات زیست محیطی شهر باید به صورت جدی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه انتخاب بومی توسط استاندار تهران، اتفاق بسیار خوبی است اظهار امیدواری کرد: تجربه شهردار جدید در شورای روستایی و شورای بخش کهریزک می تواند به موفقیت ایشان کمک کند.

این مسئول یادآور شد: کهریزک از مهمترین شهرهای تابعه شهرستان ری است و باید به سمتی پیش برویم که مسائل و مشکلات این شهر مرتفع شود.

ساخت و سازهای غیر مجاز خط قرمز استانداری تهران

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران نیز در این آیین گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از خط قرمزهای استانداری تهران است و با متخلفان این حوزه برخورد شدید خواهد شد.

علیرضا طاهری نسب با تاکید بر اینکه درآمد پایدار برای شهرداری ها یکی از مهمترین عوامل برای پیشرفت و عمران شهرها است افزود: مدیران شهری مبارزه با فساد، قانون مداری، عدالت محوری و ایجاد نشاط اجتماعی را جزو الویت های مجموعه مدیریت شهری قرار دهند.

استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان الویت مهم مدیریت شهری

علی کلهر شهردار جدید کهریزک نیز در این آیین گفت: استفاده از ظرفیت جوانان، نخبگان و پیشکسوتان از الویت مجموعه مدیریت شهری برای توسعه و عمران شهر کهریزک است.

وی افزود: تمام تلاش خود را برای بالابردن سطح فرهنگی و اجتماعی این شهر بکار خواهم بست، تا کهریزک را به عنوان یکی از شهرهای نمونه شهر تهران معرفی شود.

آیین تکریم و معارفه شهردار کهریزک با حضور حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، طاهری نسب مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران، حجت الاسلام استیری امام جمعه بخش کهریزک، بخشداران، دهیاران و سایر مسئولان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد