بررسی تاثیر نوعی دارو در درمان آلزایمر


نتایج یک مطالعه از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا نشان می دهد که از نوعی دارو با عنوان "سیلدنافیل سیترات" می توان در درمان بیماری آلزایمر استفاده کرد. به گزارش ایسنا، نتایج مطالعه انجام شده در آمریکا حاکی از آن است که این...

نتایج یک مطالعه از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا نشان می دهد که از نوعی دارو با عنوان "سیلدنافیل سیترات" می توان در درمان بیماری آلزایمر استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، نتایج مطالعه انجام شده در آمریکا حاکی از آن است که این دارو می تواند در درمان بیماری آلزایمر موثر باشد.

بیماری آلزایمر شایع ترین شکل زوال عقل مربوط به سن است که صدها میلیون نفر در سراسر جهان تحت تاثیر این بیماری قرار دارند. با وجود آمار بالای مبتلایانِ آلزایمر، در حال حاضر هیچ درمان موثری برای این بیماری وجود ندارد.

متخصصان آمریکایی با استفاده از یک شبکه بزرگ نقشه برداری ژنی، داده های ژنتیکی و دیگر اطلاعات را با یکدیگر ادغام کردند تا تعیین کنند کدام یک از بیش از ۱۶۰۰ داروی تایید شده توسط کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا می توانند درمان موثری برای بیماری آلزایمر باشند. متخصصان سازمان غذا و داروی آمریکا به داروهایی که هم "آمیلوئید" و هم "تاو"- دو نشانه آلزایمر- را هدف قرار می دهند در مقایسه با داروهایی که فقط یکی از آن دو را مورد هدف قرار می دهند، امتیاز بیشتری داده اند.

در این تحقیقات قرص سیلدنافیل با نامهای تجاری Viagara یا Revatio که در مدل های بالینی به طور قابل توجهی قدرت شناخت و حافظه را بهبود می بخشد، به عنوان بهترین کاندید دارویی معرفی شده است.

محققان با استفاده از اطلاعات مربوط به بیش از هفت میلیون نفر در ایالات متحده رابطه بین قرص سیلدنافیل و پیامدهای بیماری آلزایمر را بررسی و وضعیت سلامت افرادی که از این دارو مصرف کرده بودند و افراد دیگر را مقایسه کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، محققان آمریکایی دریافتند: در مدت شش سال مصرف کنندگان قرص سیلدنافیل نسبت به افراد دیگر ۶۹ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر بودند. همچنین آنان برای بررسی بیشتر تاثیر بالقوه این دارو بر بیماری آلزایمر مدل آزمایشگاهی ارائه کردند که نشان داد قرص سیلدنافیل رشد سلول‌های مغزی را افزایش و پروتئین‌های تاو را هدف قرار می‌دهد. همچنین نکاتی را در مورد اینکه این دارو چگونه ممکن است بر تغییرات مغزی مرتبط با بیماری تاثیر بگذارد، ارائه ‌داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟