فلسفه نصب فرشته یا ستاره روی درخت کریسمس چیست؟


فلسفه نصب فرشته یا ستاره روی درخت کریسمس چیست؟

در دین مسیحیت، درخت کریسمس نماد تولد و رستاخیز عیسی (ع) است که به وسیله آویزه‌های مختلف تزئین می‌شود. اما فلسفه نصب فرشته یا ستاره روی درخت کریسمس چیست؟ فلسفه نصب فرشته یا ستاره روی درخت کریسمس با نزدیک شدن به جشن کریسمس، به نظر می‌رسد حال و هوای خیابان‌ها، بازارچه‌ها و حتی خانه‌ها رنگی […]

فلسفه نصب فرشته یا ستاره روی درخت کریسمس

با نزدیک شدن به جشن کریسمس، به نظر می‌رسد حال و هوای خیابان‌ها، بازارچه‌ها و حتی خانه‌ها رنگی و شادتر شده است. ما ایرانی‌ها همیشه عاشق جشن و شادی و خنده هستیم و کریسمس یک فرصت ایدئال برای ایجاد تنوع و تغییر فضا به حساب می‌آید.

ورود کریسمس به (بعضی) خانه‌ها را نمی‌توان انکار کرد. دلخوشی بسیاری از کودکان امروزی، تزئین درخت و دیدن کادوهای مختلف در زیر آن است. اما از حق نباید گذشت؛ تزئین و آرایش درخت سبز و زیبای کاج (خواه طبیعی و خواه مصنوعی) لذت بسیاری دارد.

در دین مسیحیت، درخت کریسمس نماد تولد و رستاخیز عیسی (ع) و شاخه‌های آن نماد جاودانگی هستند که به وسیله آویزه‌های مختلف تزئین می‌شوند. منگوله‌ها و توپ‌های رنگارنگ، آب‌نبات، شکلات، شیرینی زنجبیلی، عروسک، ریسه‌های زرق‌وبرق‌دار و در بالای درخت، مجسمه فرشته یا ستاره بیت لحم. اما فلسفه قرار دادن فرشته یا نصب ستاره روی درخت کریسمس چیست؟

فلسفه نصب فرشته یا ستاره روی درخت کریسمس چیست؟

فلسفه نصب فرشته یا ستاره روی درخت کریسمس چیست؟

ستاره بیت لحم یا همان ستاره کریسمس فلسفه بسیار جالبی دارد. زمانی که عیسی (ع) متولد شد، این ستاره سه مرد فرزانه از شرق را به سمت محل تولد مسیح هدایت کرد. این داستان در انجیل متی آمده و آیه مرتبط با آن به صورت زیر ترجمه می‌شود:

«آنگاه، چون مسیح در عصر پادشاه هرود در بیت لحم یهودیه زاده شد، مجوسانی چند از مشرق زمین به اورشلیم آمدند و گفتند: آن مولود کجاست، پادشاه یهود؟ زانکه ما ستاره او را در مشرق دیده‌ایم و اینک برای پرستش او آمده‌ایم»

بنابراین ستاره کریسمس، نشان از تولد مسیح دارد. اما فرشته نماد چیست؟

فلسفه نصب فرشته یا ستاره روی درخت کریسمس چیست؟

فلسفه نصب فرشته یا ستاره روی درخت کریسمس چیست؟

نصب فرشته روی درخت کریسمس، به نقش این مخلوق ماورایی در تولد مسیح اشاره می‌کند. بر اساس حکایات دینی، فرشته‌ای (گویا جبرئیل) به خواب جوزف می‌رود و به او می‌گوید که باید به عنوان پدر مسیح روی زمین خدمت کند. بنابراین فرشته نیز به تولد مسیح اشاره دارد.

از طرف دیگر، آورده شده که فرشتگان در آسمان بیت لحم ظاهر می‌شوند تا توسط مسیح را اعلام کرده و جشن بگیرند. بنابراین قرار دادن فرشته‌ها روی شاخه‌های درخت کریسمس نشان از جشن گرفتن تولد مسیح است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل