آیت‌الله شیرازی مسجد شفا را به یک مرکز بزرگ علمی تبدیل کرد


آیت‌الله شیرازی مسجد شفا را به یک مرکز بزرگ علمی تبدیل کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین تهرانی گفت: آیت‌الله سید رضی شیرازی توانست مسجد شفا را به یک مرکز بزرگ علمی و تدریس خارج فقه و اصول و از همه مهم‌تر، فلسفه اسلامی تبدیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین «علی ریخته گرزاده تهرانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به سابقه آشنایی خود با آیت الله سید رضی شیرازی از حدود شصت سال پیش و در نجف اشرف، اظهار کرد: ایشان با استعداد خیلی خوب توانست مدارج علمی را طی و با سکونت دائمی در تهران، دانشگاهیان و حوزویان را از علم وافر خود بهره مند کند.

امام جماعت مسجد هدایت (واقع در تهران، خیابان جمهوری اسلامی، بعد از چهارراه استانبول) افزود: مرحوم آقای شیرازی در جایگاه امام جماعت نیز بسیار کم نظیر عمل کرد و مسجد شفا (واقع در تهران، منطقه یوسف آباد، خیابان بیمارستان) را به مسجدی بسیار مهم در حوزه ها و ابعاد مختلف عبادی، علمی، فرهنگی و اعتقادی تبدیل کند.

وی اضافه کرد: آیت الله سید رضی شیرازی توانست مسجد شفا را به یک مرکز بزرگ علمی و تدریس خارج فقه و اصول و از همه مهم تر، فلسفه اسلامی تبدیل کند.

تهرانی ادامه داد: مسجد شفا همچنین یکی از مهم ترین کانون های خدمت به نیازمندان بود به طوری که هر ماه، صدها نیازمند از کمک های مادی این مسجد بهره مند می شدند و آیت الله شیرازی به این منظور، یک خیریه فعال در این زمینه تشکیل داده بود.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم حاج آقای شیرازی قطعا نمونه ای بسیار کم نظیر از ائمه جماعاتی است که با علم کم نظیر خود و شاگردی مراجع تقلید و علمای نجف اشرف و قم، مردم و روحانیون را پیرامون مسجد جمع کند.

گفتنی است، آیت الله سیدرضی شیرازی چهارشنبه، ۱۰ آذرماه دار فانی را وادع گفت و پیکر ایشان بعد از تشییع در روز جمعه، ۱۲ آذرماه برای دفن به نجف اشرف منتقل شد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی