طرز تهیه کوکو بادمجان


طرز تهیه کوکو بادمجان

کوکو بادمجانی یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که که به عنوان پیش غذا هم سرو می شود

طرز تهیه کوکو بادمجان
مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان ۴ عدد متوسط
تخم مرغ ۳ عدد
پیاز ۱ عدد بزرگ
سیر ۱ حبه
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت کوکو بادمجان

مرحله اول

ابتدا می توانید پوست بادمجان ها را بگیریم و آنها را بشوییم و در قابلمه ای مقداری آب بریزیم و آن ها را آبپز کنیم و یا مانند میرزا قاسمی بادمجان ها را بشوییم و با پوست روی گاز آن ها را کبابی کنید و بعد پوست آن ها را بگیرید.

مرحله دوم

بادمجان های پخته شده را در یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم ، سپس کمی صبر می کنیم تا خنک شوند و پیاز و سیر را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و آب پیاز را کاملا می گیریم و به بادمجان اضافه می کنیم

مرحله سوم

در ادامه کمی زردچوبه،فلفل سیاه،نمک روی مواد می ریزیم و با گوشکوب دستی یا برقی یا داخل میکسر میکس می کینم تا کاملا له و پوره شود و اگر هنوز کمی بادمجان ها گرم هستند حتما تامل می کنیم تا کاملا سرد شوند.

مرحله چهارم

سپس تخم مرغ ها را ابتدا در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن در کاسه ای می ریزیم و خوب هم می زنیم و به مایه بادمجان اضافه می کنیم و مایه کوکو را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود.تابه ای بزرگ را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

مقداری روغن داخل ان می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا داغ شود و بعد مایه را داخل تابه می ریزیم و مایه را در تابه پخش می کنیم و با پشت قاشق روی آن را صاف می کنیم و اجازه می دهیم تا با حرارت ملایم کوکو سرخ شود.

مرحله ششم

بعد کوکو را از وسط نصف می کنیم و هر نیمه کوکو را با کفگیر بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. در پایان پس از اینکه کوکو به خوبی سرخ شد آنرا در بشقاب قرار می دهیم و با گوجه فرنگی یا خیارشور و نان نوش جان کنید.

نکات پخت کوکو بادمجان

کوکو بادمجان با کدو

در صورتی که می خواهید این کوکوی خوشمزه را به صورت رژیمی تر تهیه کنید می توانید برای مقدار مواد این دستور به دلخواه یک یا دو عدد کدو سبز قلمی را مانند بادمجان ها بپزید و به مواد کوکو اضافه کنید. برای اینکه کوکو خشک نشود یک عدد تخم مرغ هم اضافه کنید.

کوکو بادمجان با سیب زمینی

برای تهیه کوکوی بادمجان با سیب زمینی ، ابتدا ۱ عدد سیب زمینی بزرگ را آبپز می کنیم، سپس پوست میگیریم و یا رنده می کنیم یا با گوشتکوب له می کنیم به مایه کوکو اضافه می کنیم. در صورت نیاز ۱ عدد تخم مرغ نیز به مایه کوکو اضافه می کنیم.

منبع :ghanbarei

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق