تعبیر خواب خروس: 27 نماد و نشانه شناسی و تعبیر دیدن خروس در خواب


آیا می‌خواهید اعتماد به نفس‌تان را تقویت کنید؟ آیا درونی‌ترین و اصلی‌ترین بخش وجود خود را پنهان می‌کنید؟ آیا مدیریت زمان برای شما به یک چالش تبدیل شده است؟‌ خروس به عنوان یک روح، توتم، و حیوان قدرت می‌تواند به شما کمک کند! خروس به شما می‌آموزد چگونه قدرت درونی‌تان را بیدار کنید، و چگونه هنگام بیان نظرات‌تان در میان جمع، با اعتماد به نفس روی...

آیا می‌خواهید اعتماد به نفس‌تان را تقویت کنید؟ آیا درونی‌ترین و اصلی‌ترین بخش وجود خود را پنهان می‌کنید؟ آیا مدیریت زمان برای شما به یک چالش تبدیل شده است؟‌ خروس به عنوان یک روح، توتم، و حیوان قدرت می‌تواند به شما کمک کند! خروس به شما می‌آموزد چگونه قدرت درونی‌تان را بیدار کنید، و چگونه هنگام بیان نظرات‌تان در میان جمع، با اعتماد به نفس روی پاهای‌تان بایستید. عمیقا در تعبیر خواب خروس و نمادشناسی و معنی خروس غرق شوید تا دریابید چگونه این روح حیوانی می‌تواند به شما زندگی ببخشد، انگیزه دهد، و از شما پشتیبانی کند.

نماد خروس

۱. نماد اعتماد به نفس و غرور

خروس را به عنوان نمادی برای اعتماد به نفس، غرور، و برتری‌جویی مردانه می‌شناسند. خروس هرگز از چیزی نمی‌هراسد، و عده‌ای واقعا معتقدند، این حیوان موجود بسیار خاص و کاملی است! آیا می‌توان بر این عقیده خرده گرفت؟‌ این پرنده‌ی اهلی می‌تواند آن‌چنان پرهای زیبا، باشکوه، و رنگارنگی داشته باشد که خرامیدن‌اش در میان سایر پرندگان، بی‌اختیار تمام نظرات را به خود جلب کند.

۲. نماد خوش یمن بودن

خروس نماد بسیار محبوبی در سراسر چین و ژاپن به شمار می‌رود. روح خروس با بانگ سحر ارواح خبیث را دور می‌کند. مردم کشور چین خروس را به عنوان نمادی خوش یمن می‌شناسند که دارای پنج فضیلت است – مسئولیت مدنی ، وفاداری در زناشویی ، شجاعت ، مهربانی و اعتماد به نفس.

۳. وقت شناسی و ثبات

قابلیت اطمینان به این موجود در سحرگاهان، معنی تازه‌ای از وقت‌شناسی و ثبات را به این پرنده‌ی زیبا بخشیده است. متخصصان فنگ شویی برای محافظت از خانه در برابر آتش، یک خروس قرمز را روی دیوارها نقاشی می‌کنند؛ هم‌چنین، برای محافظت از خانه در برابر شیطان نیز از خروس سفید استفاده می‌کنند.

۴. نماد خوشبختی

افسانه‌های ژاپنی داستانی از یک خروس بی‌باک را نقل می‌کنند که آماتراسو را به خود جذب می‌کند و از غار بیرون می‌کشد؛ و به این ترتیب، خورشید را به جهان باز می‌گرداند. تائوئیست‌ها خروس را نمادی از خوشبختی می‌دانند و در برخی موارد، معتقدند خروس به عنوان پیامبر الهی عمل می‌کند.

۵. نماد حقیقت و عدالت

داستان‌های عامیانه‌ی مردم پرتغال نیز از خروس بریان شده‌ای یاد می‌کنند که به یک منجی معجزه‌گر تبدیل می‌شود. داستان از این قرار است که مردی به دزدی متهم می‌شود. هنگامی که وی در برابر قاضی قرار می‌گیرد، ادعا می‌کند که خروسی که برای ضیافت شام بریان شده است و روی میز غذا قرار دارد، به محض آن‌که طناب دار را به گردن وی می‌اندازند، بر می‌خیزد و بانگ سر می‌دهد. قاضی این ادعای مرد را نادیده می‌گیرد و وی را به چوبه‌ی دار می‌فرستد. ولی ادعای این مرد به حقیقت می‌پیوندد، و خروس بر می‌خیزد و بانگ سر می‌دهد؛ به این ترتیب، قاضی متوجه‌ی اشتباه مهلک خود می‌شود.

خوشبختانه، طناب دار کیفیت خوبی نداشت، و پیش از مرگ این مرد بی‌گناه پاره می‌شود؛ به این ترتیب، وی از مرگ نجات می‌یابد و در آزادی و آرامش به سفر خویش ادامه می‌دهد. بنابراین، در کشور پرتغال، خروس نماد حقیقت و عدالت است – به ویژه در مسائل حقوقی.

۶. نماد ویژگی پیشگویی

صورت فلکی شکارچی یا اوریون از لحاظ ستاره‌شناسی یک خروس به همراه دارد که در تبادل پیام‌ها با خدایان ایفای نقش می‌کند. هم‌چنین، خروس یکی از ۱۲ حیوان متعلق به زودیاک یا صور فلکی چینی است. این اشکال ارتباط میان خروس و صور فلکی ممکن است بخشی از علت تکامل فال‌بینی و پیشگویی خروس (الکتریومانسی) باشند.

در این شکل از فال‌بینی، فرد پیشگو پیام یا نمادشناسی را از روی نحوه‌ی نوک زدن خروس به غلات و دانه‌ها تعبیر و تفسیر می‌کند (زمان، ترتیب، دانه، و غیره مورد بررسی قرار می‌گیرند). بنابراین، خروس نمادی از یک ویژگی فوق‌العاده برای پیشگویی نیز به شمار می‌رود.

۷. نماد دلاوری و صداقت

در سنت یهودیان نیز خروس به عنوان نمادی از دلاوری و صداقت شناخته می‌شود. این پرنده آن‌چنان در میان یهودیان محترم شمرده می‌شود که یکی از القاب ماموران معبد “‌روستر‌”‌ یا همان خروس است. عهد عتیق از مامورانی در معبد نام می‌برد که نماد خروس بر روی کمربند خود دارند. دین زرتشت نیز حتی بیش‌تر از سایر ادیان به خروس احترام می‌گذارد، و آن را به عنوان نمادی از پیروزی نور بر تاریکی قلمداد می‌کند.

۸. معانی نمادین خروس از نظر بومیان آمریکایی

بومیان آمریکایی خروس را به عنوان نمادی از خورشید، رستاخیز، محافظت، و باروری (به ویژه برای مردان) می‌شناسند.

۹. خروس به عنوان نمادی حیوانی در فرهنگ سلتیک

با توجه به گستردگی و گوناگونی عجیب نمادشناسی جهانی، سلت‌ها خروس را به عنوان پیام‌آور جهان مردگان می‌شناسند. خروس، در حین سفر، با بانگ خویش ارواح سلحشورانی را که در جنگ‌ها کشته شده‌اند، فرا می‌خواند. تصاویر به جای مانده از ساکنان سرزمین گال از خدای مرکوری (خدای پیام‌آور و فراوانی)، وی را به همراه یک خروس مقدس نمایش می‌دهند. در سرتاسر اسطوره‌های سلتی، خروس با بانگ بامدادی‌ خویش قادر است اشباح و سایر ارواح بد شگون را نابود کند.

نشانه شناسی خروس

۱۰. روح حیوان خروس

جمله‌ای خردمندانه وجود دارد که می‌گوید، “‌برخیز و بدرخش‌”‌ همیشه با خروس در ارتباط است.

هنگامی که خروس در قابل روح حیوانی یک فرد می‌خرامد، ذهن، جسم، و روح وی می‌تواند در مسیر رسیدن به اصلاح و پیشرفتی شگرف قدم بردارد. گذشته از این‌ها، چه کسی می‌تواند در حضور رنگ و درخشندگی شکوهمندی احساس درماندگی و ضعف کند؟

خروس، به عنوان یک راهنمای روح حیوانی، درس استفاده از صدای درون‌تان را برای رسیدن به تعالی به شما آموزش می‌دهد. انسان‌های ترسو و خجالتی می‌توانند اعتماد به نفس، صداقت، و اشتیاقی کهن و افسانه‌ای را در این پرنده بیابند.

ورود خروس به زندگی‌تان به این معنی است که شما چیزی برای تکامل دارید و زمان “‌برخاستن و درخشیدن‌”‌ فرا رسیده است! خود توانمندسازی با نخستین گام قدرتمند به سوی طلوع یک روز جدید آغاز می‌شود.

همواره آمادگی‌تان را حفظ کنید و چشم‌انتظار احتمالات و فرصت‌های غیر منتظره باشید!

۱۱. توتم خروس

اگر خروس توتم حیوانی شما است، شما انسانی راحت هستید و می‌توانید به تخلیه‌ی هیجان‌های خود بپردازید – به ویژه هیجان‌های عشقی / جنسی.

هم‌چنین خروس به عنوان پیام‌آور طلوع، امید و اشتیاقی روانی را به شما می‌بخشد. آن‌هایی که روح خروس را درون خود به همراه دارند، به ندرت دچار افسردگی یا فقدان انرژی می‌شوند. خروس هاله‌ی اطراف‌تان سرشار از اشتیاق و حس دوباره‌ای از شوخ‌طبعی می‌کند.

هنگام شروع یک کار جدید، به خصوص کاری که دشوار و دردسرساز به نظر می‌رسد، توتم خروس را نزدیک خود نگاه دارید. زیرا فقط یک خروس می‌تواند به تنهایی تمام مرغ‌های یک مزرعه را باردار کند.

خروس برای آن‌هایی که نیروهای آفرینش‌شان بزرگ‌تر از زندگی سایر آدم‌هایی به نظر می‌رسد که کاملا فناپذیر هستند، توتم حیوانی فوق‌العاده کاملی به شمار می‌رود.

روح خروس بخت، سعادت، و سلامتی کامل را به سمت شما و وضعیت‌ یا پروژه‌های‌تان جذب می‌کند.

در نهایت، خروس به عنوان یک توتم حیوانی کمک‌تان خواهد کرد به محافظ قدرتمندی تبدیل شوید که در دور کردن شیطان و انرژی‌های منفی بسیار ماهر است و هاله‌ی اطراف‌اش، درخشش نور آفتاب باعث روشنایی و گرما می شود.

۱۲. خروس، حیوان قدرت

وقتی برای رسیدن با بالاترین توان بالقوه‌تان به یک پشتیبان نیاز دارید، خروس را به عنوان حیوان قدرت‌تان فرا بخوانید. هنگامی این پرنده‌ی رنگارنگ و درخشان پیام‌آور یک روز جدید می‌شود، بانگ این حیوان قدرت یادآور این حقیقت است که چیزهای زیادی در اختیار دارید که باید بابت آن‌ها سپاسگزار باشید.

هنگامی که خروس گردن خویش را به سمت آسمان می‌چرخاند و آوای مقدس‌اش را در هوا طنین‌انداز می‌کند، توجه‌مان به این حقیقت معطوف می‌شود که زنده و شاهد قدرتی هستیم که از چنین موجود کوچک و تا حدودی شکننده سرچشمه می‌گیرد.

اگر چنین جسم کوچکی بر این باور است که می‌تواند ستاره‌ها را لمس کند، پس شما نیز خواهید توانست!

در مراقبه، خروس محافظت از خود و هوشیاری را به شما می‌آموزد. هم‌چنین، این روحی حیوانی با هاله‌ی شما در می‌آمیزد تا بتوانید انرژی‌های منفی را از خود بزدایید.

خروس‌ها نگهبانان زمان در دنیای ما هستند. چنان‌چه در حفظ نظم و ساماندهی زندگی‌تان دچار چالش هستید، خروس را فرا بخوانید. این موجود می‌تواند در حفظ نظم و آرامش مرزعه‌ی زندگی‌تان کمک‌حال‌تان باشد.

۱۳. خروس از نظر طالع‌بینی و نشانه‌های زودیاک

خروس یکی از ۱۲ حیوان زودیاک (صور فلکی) چینی، و هم‌چنین یکی از نمادهای حیوانی مربوط به سال‌ جدید در فرهنگ چینی است. متولدین نشانه‌ی زودیاک چینی خروس به این دلیل پا به این دنیا گذاشته‌اند که با اعتماد به نفس و قدرت برقصند و حرکت کنند! جذابیت و خوش‌قلبی متولدین این نشانه‌ی زودیاک، آن‌ها را به خوشبختی و موفقیت‌های بزرگ می‌رساند!

۱۴. معانی کلیدی نمادشناسی خروس

الف. غیر عادی و عجیب
ب. منحصر به فرد
پ. عزت نفس
ت. بی‌باکی
ث. کنجکاوی
ج. تمایلات جنسی
چ. شروع دوباره
ح. انرژی خورشید

تعبیر خواب خروس

مشاهده‌ی خواب خروس نشان‌دهنده‌ی غرور است – تا حدی که به صورت بالقوه می‌تواند به فخرفروشی منجر شود. مراقب بلندی بانگ‌تان باشید، و آن را حتما با قصد و نیت پسندیده سر دهید.

۱۵. دیدن خریدن یا گرفتن یک خروس

خواب بیننده یا صاحب فرزند پسری می شود یا با یک مرد وارد مهاشرت و دوستی یا رابطه کاری و عاطفی می شود.

۱۶. تعبیر خواب کشتن خروس

در یک مشاجره که با فرد نزدیکی از دوستان یا خانواده است به موفقیت و پیروزی میرسی

۱۷. گم کردن خروس در خواب

عده ای معتقدند این خواب نمی تواند تعبیر خوشایندی داشته باشد و احتمال اینکه خواب بیننده دچار ضرر و خسرانی شود زیاد است

۱۸. خوردن خروس

برخی معبران معتقدند خوردن گوشت خروس در خواب و رویا می تواند نشانه ای مبنی بر رخ دادن اتفاقات خوب و پربرکت در آینده ای بسیار نزدیک باشد

۱۹. تخم گذاشتن خروس

شاید یکی از رایج ترین خوابها درباره خروس همین تخم گذاشتن خروس باشد که عده ای از معبران خواب معتقدند یک نشانه و هشدار برای اتفاقات ناخوشایند و ناراحت کننده و احتمالا زیان مالیدر آینده است.

۲۰. دیدن خروس و مرغ کنار هم

تعبیر این خواب از ظاهر آن پیداست و نشانه ای از علاقه خواب بیننده به برقراری رابطه با جنس مخالف خود است.

۲۱. آواز خواندن خروس

بسیاری از معبران معتقدند آوای خروس پیام آور شادی و صلح و بیداری و زندگی درسراسر جهان است و ازاین رو تعبیر مثبتی دارد.

۲۲. کشتن خروس

اگر فردی در خواب ببیند که خروسی را کشت نشانه ای از این است کهبه زودی بر یک دشمن خود غلبه خواهد کرد.

۲۳. دیدن جنگ خروس ها

مشاهده جنگ خروس ها در خواب هشداری است برای اینکه احتمالا به زودی شما بدون دلیل و خواسته در یک دعوا و مشاجره دخالت داده می شوید. برخی معبران معتقدند مشاهده‌ی مبارزه‌ی خروس در عالم خواب نشان‌دهنده‌ی رقبایی خشمگین است.

۲۴. دیدن خروس های رنگی

دیدن خروس های رنگی در خواب نشانی از تردید های شما برای کار یا برقراری رابطه عاطفی دارد.

۲۵. تعبیر خواب خروس سفید رنگ

رنگ سفید در بسیاری از خوابها نماد مثبتی است و درباره خروس هم همین است و بسیاری معتقدند هم نشانه مثبت و فرخنده و خوبی است و هم احتمالا خواب بیننده ازدواج میکند یا صاحب فرزندی که احتمالا پسر باشد می شود.

۲۶. تعبیر خواب خروس سیاه

خواب خروس سیاه معمولا به عنوان یک هشدار از دوستان نارفیق و دشمنان در کمین است که به خواب بیننده هشدار می دهد بیشتر مراقب خودش باشد.

۲۷. تعبیر خواب خروس وحشی

خروس وحشی هم نمادی از ثروت و مکنت است و هم نمادی از حمله و هجوم عده ای برای زیان رساندن به آن مال و ثروت. برخی معبران غربی معتقدند خواب بیننده باید بسیار مراقب باشد تا ارگ ثروتی به دست می آورد کسی آن را از چنگش خارج نکند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو