نشانه‌های حمله آسم در افراد چیست؟


نشانه‌های حمله آسم در افراد چیست؟

معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نشانه های مهم حمله آسم را تشریح کرد.

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر پورآدینه گفت: آسم بیماری است که بر اثر آن، مجرای هوا که از طریق آن هوا به ریه ‌ها منتقل می‌شود باریک و متورم می‌شود و ممکن است مخاط اضافی در آن تولید شود.

وی با بیان اینکه تنفس مواد تحریک کننده مانند گرده گل و گرد و غبار موجب می‌شود مجرای هوایی بیشتر متورم و ماهیچه های اطراف آن سفت شوند، اضافه کرد: این شرایط، تنفس را دشوار می کند و منجر به حمله آسم می شود.

معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به مهم ترین علایم حمله های آسم بیان کرد: تنگی نفس، خس خس سینه، سرفه، تنگی قفسه سینه و تنفس سریع از جمله علایم این بیماری هستند.

وی افزود: تنگی نفس یکی از اولین علایم آسم است و این نشانه، زمانی ظاهر می‌شود که راه های هوایی ملتهب و باریک شوند و به همین دلیل، مقدار مورد نیاز از اکسیژن به ریه ‌ها منتقل نمی شود و باعث می‌شود فرد احساس تنگی نفس کند.

دکتر پورآدینه با اشاره به اینکه محرک ‌هایی مانند گرد و غبار، دود و گرده باعث حمله آسم می شوند، ابراز کرد: هنگامی که این ریزذرات وارد مجاری هوایی می‌شوند مجرای تنفسی ملتهب و موجب سرفه می شود.

وی ادامه داد: سرفه ‌های مرتبط با آسم در افرادی که از بیماری حاد تنفسی رنج می‌برند به راحتی متوقف نمی‌شود و می تواند به دلیل محرک‌ هایی باشد که باعث آسم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: علامت سرفه در زمستان بدتر می شود و حملات آسم می‌تواند به دلیل وجود ویروس آنفلوانزا شروع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج