مرحله دوم پذیرش مرکز نوآوری پست: اعطای بسته های حمایتی 5 و 8 میلیارد تومانی برای استارتاپ‌ها


رئیس مرکز نوآوری پست، از آغاز مرحله دوم پذیرش مرکز نوآوری پست خبر داد. به گزارش دیجیاتو، «محمدرضا قادری» با بیان اینکه پیش از این 5 شعبه از مراکز نوآوری در تهران، خراسان رضوی، اصفهان، یزد و گلستان تاسیس شده است اعلام کرد اخیرا شعبه ای دیگر در دانشگاه آزاد اصفهان تاسیس و راه اندازی دو شعبه نیز در مرکز انفورماتیک ایران و...

مرحله دوم پذیرش مرکز نوآوری پست: اعطای بسته های حمایتی 5 و 8 میلیارد تومانی برای استارتاپ‌ها
رئیس مرکز نوآوری پست، از آغاز مرحله دوم پذیرش مرکز نوآوری پست خبر داد.
به گزارش دیجیاتو، «محمدرضا قادری» با بیان اینکه پیش از این ۵ شعبه از مراکز نوآوری در تهران، خراسان رضوی، اصفهان، یزد و گلستان تاسیس شده است اعلام کرد اخیرا شعبه ای دیگر در دانشگاه آزاد اصفهان تاسیس و راه اندازی دو شعبه نیز در مرکز انفورماتیک ایران و دانشگاه شمال دردست اقدام است.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با بیان این که در دور اول پذیرش تعداد ۹ شتابدهنده پذیرش و مجوزهایشان صادر شده است به دیجیاتو گفت: « اکنون در فاز دوم در حال ارائه فراخوان برای جذب استارتاپ ها و شتابدهنده های جدید هستیم که درخواست های زیادی نیز دریافت شده است .»
راهبر حوزه فناوری شرکت ملی پست از اعطای اولین بسته اعطایی توسط پارک فاوا خبرداد و در پاسخ به اینکه چه تسهیلاتی در این فاز برای تیم‌ها در نظر گرفته اعلام کرد: « تا سقف ۵ و ۸ میلیارد تومان حمایت به شکل گرنت (مشارکت در سود محصول تولیدی) و نه تسهیلات بانکی بهره دار ،به متقاضیان اعطا می‌شود.»
وی با بیان اینکه امکان استقرار پذیرفته شدگان در تمام شعب فراهم است در پاسخ به این پرسش که چطور باید با این مرکز همکاری کرد گفت: « از تمام شرکتهای فعال در حوزه پست، تجارت الکترونیک، حمل نقل هوشمند، لجستیک پیشرفته و سرویسهای وابسته مثل سرویسهای نقشه، مدیریت توزیع و… دعوت می شود تا درخواست کتبی عضویت خود به عنوان شتابدهنده یا استارتاپ را به رئیس مرکز نوآوری در دفتر مرکزی شرکت ملی پست ارسال و یا در سامانه ic.post.ir ثبت نام نمایند.»
یکی از عرصه‌های کاربردی در کشور که هر ایرانی حداقل یک بار با آن سروکار داشته و در روزهای شیوع بیماری کرونا از خدمات آن بهره بیشتری برده است، خدمات پستی است. حوزه‌ای که با اوج‌گیری بیماری و کاهش حضور مردم در جامعه، دوباره جان گرفت و ارائه خدماتش را سرعت داد.
از این رو توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری این حوزه با کمک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری و تلاش‌های صورت گرفته اداره پست منجر به شکل‌گیری پنج مرکز نوآوری در استان‌های کشور شد.
حمایت از توسعه شرکت‌های خلاق و نوآور حوزه اقتصاد دیجیتال کشور، کمک به شکل گیری زیست‌بوم نوآوری در حوزه های مرتبط با پست،تجارت الکترونیک، حمل و نقل هوشمند و لجستیک پیشرفته از جمله اهداف تاسیس این مراکز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز