تست فنی تیگو 7 پرو در پیست اتومبیلرانی آزادی + تصاویر


تست فنی تیگو 7 پرو در پیست اتومبیلرانی آزادی + تصاویر

شرکت مدیران خودرو شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران حوزه خودرو بتوانند تیگو 7 پرو را در پیست اتومبیلرانی آزادی مورد آزمایش فنی قرار دهند.

«خبرماشین» - شرکت مدیران خودرو شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران حوزه خودرو بتوانند تیگو 7 پرو را در پیست اتومبیلرانی آزادی مورد آزمایش فنی قرار دهند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ شرکت مدیران خودرو به دنبال اجرای سیاست نوآورانه ارتقای محصولات، تصمیم گرفته که نوسازی سبد تولیدات خود را سرعت ببخشد و در همین راستا، خودروهای جدیدی را به بازار معرفی کند. پس از معرفی تیگو ۸ پرو و استقبال گسترده مردم از این خودرو، اکنون نوبت به تیگو ۷ پرو رسیده است.

تست فنی تیگو 7 پرو در پیست اتومبیلرانی آزادی + تصاویر

مشخصات فنی تیگو 7 پرو


تیگو 7 پرو مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتر توربو شارژ با توان 157 اسب بخار، حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر است که از طریق یک سیستم انتقال قدرت با جعبه دنده CVTنه سرعته منتقل می شود. مصرف سوخت این خودرو نیز نیز در هر 100 کیلومتر 6.8 لیتر است.

تست فنی تیگو 7 پرو در پیست اتومبیلرانی آزادی + تصاویر


گیربکس جدید این خودرو جایگزین گیربکس دوکلاچه شده است، و به همین دلیل استفاده از تیگو 7 پرو در ترافیک‌های شهری آسان‌تر از گذشته خواهد بود.
تیگو 7 پرو در جلو دارای سیستم تعلیق از نوع مک فرسون و در عقب از نوع چند اتصالی یا مولتی لینک است. ترمزهای دیسکی در چهار چرخ به همراه سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش نیز به خوبی تیگو 7 پرو را تحت کنترل دارند.

طراحی تیگو 7 پرو


تیگو 7 پرو به لحاظ طراحی بدنه دارای طول بدنه 4500 میلی متر، فاصله دو محور 2670 میلی متر، فضای پای عقب 958 میلی متر و فضای سر 1013 میلی متر است.

تست فنی تیگو 7 پرو در پیست اتومبیلرانی آزادی + تصاویر


استایل ظاهری این محصول، مفهوم جنب و جوش در دنیای امروزی را تفسیر می کند. به گونه ای که در طراحی آن از عناصر طبیعی الگو برداری شده است تا از لحاظ زیبایی شناسی، به بهترین شکل ظاهر شود. جلو پنجره تیگو ۷ پرو بر اساس طرح ماتریسی سه بعدی طراحی شده که با ایجاد بازی نور و سایه، یک اثر هنری پرسپکتیو به وجود آورده است.

چراغ های جلو تیگو ۷ پرو هم که از نوع LED ماتریسی هستند، در بالاترین ارتفاع ممکن و در نزدیکی محل اتصال جلو پنجره و کاپوت قرار گرفته اند. به لطف این چراغ های زیبا، تیگو ۷ پرو چهره ای فریبنده و با شخصیت به خود گرفته است که گویی از نمای رو به رو به بیننده، چشمک می زند.

تست فنی تیگو 7 پرو در پیست اتومبیلرانی آزادی + تصاویر


نکته مهم ظاهر تیگو 7 چیدمان اصولی قطعات و هدفمند بودن خطوط بدنه است که باعث شده هارمونی کلی در سطح مناسبی قرار گیرد. در قسمت چراغ های جلو پرتوی ال ای دی بالا و پایین وجود دارد که در آن از یک ماتریس بازتابی چند حفره ای بهره گرفته شده و در عین سادگی، زیبایی ظاهری این محصول را چند برابر کرده است. ضمن اینکه بازده روشنایی چراغ ال ای دی جلو حدود 2.7 برابر لامپ های هالوژن سنتی است.
خطوط برجسته روی بدنه تیگو ۷ پرو از ترکیب سه خط غلیظ تشکیل یافته اند. حالت شیب دار سقف خودرو که از جلو به سمت ستون C امتداد پیدا کرده است، در کنار اسپویلر اضافه شده به بالای شیشه عقب، چهره کلی این کراس اوور جذاب را آیرودینامیک تر نشان می دهد. ویژگی ظاهری بارز تیگو ۷ پرو، چراغ LED پیوسته در عقب است که با توجه به فرم هندسی خاص، عرض خودرو را بیشتر جلوه می دهد و حس پایداری به بیننده القا می کند.
پروژه طراحی تیگو ۷ پرو توسط یک تیم بین المللی اجرا شده است. سرپرست این تیم که " استیو یام " نام دارد، وظیفه اصلی طراحی ظاهر خودرو را بر عهده داشته است. با تمام این صحبت ها، مطمئن باشید که از دیدن تیگو ۷ پرو شگفت زده می شوید و کیفیت ساخت بالای آن، به راحتی برای شما قابل لمس خواهد بود.
فضای داخلی کابین مطلوب و زیبا است که از تم دو رنگ یعنی مشکی به عنوان رنگ اصلی و یک رنگ مکمل (قرمز) استفاده می کند. عناصر کرومی نیز بر جذابیت های این فضا افزوده است.


امکانات رفاهی و ایمنی تیگو 7 پرو


تیگو 7 پرو دارای شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش و کنترل خودرو در سرازیری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی های برقی راننده و سرنشین جلو و تنظیم گودی کمر صندلی راننده، سانروف برقی پانورامیک، چراغ های روشنایی در روز، سنسور نور، سنسور باران، نمایشگر مالتی مدیا 10.25 اینچی، درب الکترونیکی فضای بار، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، پایش فشار باد تایرها، شارژر بدون سیم تلفن همراه، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل و سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، شارژر وایرلس، دوربین دید 360 است.

تست فنی تیگو 7 پرو در پیست اتومبیلرانی آزادی + تصاویر


تیگو 7 پرو از سیستم تعویض دنده الکترونیکی با فناوری پیشرفته بهره گرفته که دارای کارکرد آسان،ایمن، دقیق و بی درد سر است. همچنین از رادار نمایش عقب با کیفیت بالایی برخوردار است که پارک کردن را برای رانندگان تازه کار ساده تر می کند و از تصادفات احتمالی در هنگام پارک یا رانندگی با سرعت کم می کاهد.
همچنین در این خودرو از فولاد تقویت شده با حرارت در شاسی استفاده شده که علاوه بر افزایش استقامت هنگام دریافت فشار در طولانی مدت هم خودرو کمتر دچار فرسودگی در این بخش می شود.
رنگ مشکی به عنوان پس زمینه قالب در این طراحی مورد استفاده قرار گرفته و در لابه‌لای آن از رگه‌های قرمز نقره یا کرومی نیز استفاده شده است تا بدین ترتیب حسی بهتر برای سرنشینان به وجود آید.

تست رانندگی تیگو 7 پرو


تجهیز این خودرو به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ باعث شده است تا شتاب اولیه این خودرو مورد قبول باشد و با توجه به اینکه گیربکس CVT همواره دور موتور را در حالت مناسب نگه می ‌دارد، با فشار دادن پدال گاز شتاب ثانویه مطلوبی را نیز حس خواهید کرد.

تست فنی تیگو 7 پرو در پیست اتومبیلرانی آزادی + تصاویر


جعبه دنده این خودرو باعث نرم تر شدن رانندگی و از بین رفتن ضربه های موقع تعویض دنده شده است. همچنین پایداری این خودرو را در هنگام عبور از پیچ ها حس خواهید کرد.
سواری تیگو 7 پرو به لطف سیستم تعلیق در عقب از نوع چند اتصالی یا مولتی لینک، کاملا مناسب مسیرهای پر دست انداز شهری است. همچنین به واسطه به کارگیری سیستم‌های مختلف ایمنی عملکرد مناسبی در ترمزگیری‌ها دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان