ساماندهی متکدیان در اصفهان در حال انجام است


ساماندهی متکدیان در  اصفهان در حال انجام است

اصفهان-ایرنا- فرماندار اصفهان گفت: ساماندهی متکدیان  این شهرستان با هم افزایی بین بخشی در حال انجام و به زودی این منطقه از وضیعت نابسامان آنان خارج خواهد شد.

محمدعلی احمدی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: وجود گدایان، معتادهای متجاهر و کارتن خواب ها در سطح شهر اصفهان موجب نارضایتی مردمی و نازیبایی سیمای شهر شده است که برای رفع این موضوع نشست های هفتگی با مشارکت و هم افزایی بین بخشی در حال انجام است.

وی بیان‌کرد: شهرداری، کمیته امداد حضرت امام (ره)، بهزیستی، نیروی انتظامی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به عنوان ارکان اصلی کمیته ساماندهی متکدیان، نشست‌های هفتگی با محوریت فرمانداری برگزار می‌کنند.

فرماندار اصفهان ادامه داد: شهرداری غربالگری گدایان را برعهده دارد ، سپس افراد بی بضاعت، سالمند و بدون سرپرست توسط کمیته امداد و بهزیستی مورد حمایت قرار می‌گیرندو معتادان نیز به کمپ های ترک اعتیاد هدایت می‌شوند.

وی تصریح‌کرد: هر فرد حداکثر تا ۷۲ ساعت در مراکز غربالگری قرار می‌گیرد و پس از تعیین وضعیت و انجام آزمایش کرونا به محل مورد حمایت اعزام و به وضع او رسیدگی خواهد شد.

احمدی اضافه کرد: افزایش کمپ‌های ترک اعتیاد و گرم خانه ها در اصفهان پیگیری می شود تا با اعتبارات دولتی و حمایت خیران به سرانجام برسد.

وی نبود هماهنگی بین بخشی و واگذاری بخش زیادی از امور به شهرداری و نیروی انتظامی را در طولانی شدن ساماندهی متکدیان و نیز معتادان موثر دانست.

فرماندار اصفهان در پایان این گفت وگو آماری از تعداد متکدیان این منطقه ارائه نکرد.

شهر تاریخی و گردشگری اصفهان افزون بر ۲ میلیون تن جمعیت دارد و در زمره کلانشهرهای کشور به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان