گوشت مرغ در خراسان شمالی کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود 


گوشت مرغ در خراسان شمالی کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود 

بجنورد-ایرنا- رییس اتحادیه صنف لبنیات قصابان و مرغ فروشان بجنورد گفت: گوشت مرغ در این استان 290 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم از این محصول عرضه می شود که کمتر از قیمت مصوب آن است.

حسین قاسم زاده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قیمت مصوب گوشت مرغ به ازای هر کیلوگرم ۳۱۰ هزار ریال اعلام شده اما ستاد تنظیم بازار در استان تاکنون اجازه نداده است که این محصول با قیمت مصوب در بازار عرضه شود.

وی گفت: اکنون مشکل کمبود گوشت مرغ در استان و نیز بجنورد وجود ندارد اما کسبه از اینکه قیمت مصوب به این فروشندگان اعلام نشده گلایه مند هستند.

رییس اتحادیه صنف لبنیات قصابان و مرغ فروشان بجنورد خاطرنشان کرد: واحدهای فروشندگان گوشت مرغ در استان با کمترین سود این محصول را عرضه می کنند.

هم اکنون طبق آمار سرانه مصرف گوشت مرغ در استان خراسان شمالی حدود ۳۴ کیلوگرم است که نسبت به یک دهه گذشته به دلیل گرانی قیمت گوشت قرمز، مصرف مرغ در این استان تا ۲ برابر افزایش یافته است.

براساس آخرین آمار در این استان ۸۸ واحد تولید مرغ گوشتی با میانگین تولید سالانه ۱۸ تا ۲۰ هزار تن فعالیت دارند که این واحدها تنها حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از نیاز استان را تامین می کنند و مابقی نیاز از استان های دیگر تامین می شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا