9 درصد کارت های بازرگانی خراسان شمالی فعال است


9 درصد کارت های بازرگانی خراسان شمالی فعال است

بجنورد-ایرنا- رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: اکنون تنها 11 فقره کارت بازرگانی معادل 9 درصد از کارت های دارای اعتبار استان فعال است.

امین قربانی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون ۱۲۵ فقره کارت بازرگانی در استان تا پایان آذرماه امسال دارای اعتبار است.

وی افزود: اقدام هیجانی برای دریافت کارت بازرگانی، نداشتن تجربه در امر تجارت و مراوده تجاری از جمله مواردی است که سبب شده تا بسیاری از بازرگانان استان فعال نباشند.

قربانی اظهار داشت: در هشت ماهه امسال ۴۴ کارت بازرگانی در استان صادر شده و ۲۵ کارت بازرگانی هم تمدید شده است.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه سال گذشته نیز ۲۱ کارت بازرگانی صادر شده و ۲۱ کارت تمدید شده بود افزود: صدور کارت بازرگانی در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش یافت.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: صادرکنندگانی که از گمرک بجنورد صادرات انجام می دهند ۱۷ نفر هستند اما کارت هایشان را از دیگر استان ها دریافت کرده اند البته برخی دیگر که کارت هایشان را از دیگر استان ها دریافت کرده اند، صادراتشان را از گمرک بجنورد انجام می دهند.

وی اظهار کرد: کارت های بازرگانی صادر شده در استان، در صورتی که تخلفی صورت بگیرد یا تعهد ارزی بالای ۶۰ درصد داشته باشند تعلیق می شود.

افزایش ۳۹ درصدی صادرات

قربانی گفت: امسال ۲۷۹.۶ هزار تن کالا به ارزش ۹۸.۴ میلیون دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی ۳۹ درصد و از نظر ارزشی ۹۲ درصد افزایش یافت.

رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارتخراسان شمالی گفت: سهم گمرک از صادرات استان از نظر ارزشی ۳۲.۲ میلیون دلار و از نظر وزنی ۳۸.۸ هزار تن است که این میزان صادرات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۲.۷ درصد و از نظر وزنی ۶۳ درصد کاهش داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج