گاوداری دو منظوره دیواندره با 75 درصد پیشرفت در حال ساخت است


گاوداری دو منظوره دیواندره با 75 درصد پیشرفت در حال ساخت است

سنندج- ایرنا- سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دیواندره گفت: گاوداری دو منظوره شیری گوشتی (سمینتال) دیواندره در زمینی به مساحت 70 هکتار و با پیشرفت 75 درصدی در روستای دربند بخش مرکزی این شهرستان در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، رضا بهمنی، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دیواندره روز چهارشنبه در جریان بازدید جمعی از مسئولین استان کردستان و شهرستان دیواندره از روند ساخت این گاوداری با اشاره به اینکه این طرح توسط یک سرمایه گذار خصوصی به نام مناف علی پناه و با همکاری بانک کشاورزی در حال ساخت است، گفت: این طرح با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریال ساخته می شود.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح بطور مستقیم برای ۷۰ نفر و غیر مستقیم برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد می شود و تحول خوبی در بخش دامداری منطقه نیز ایجاد می شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دیواندره گفت: گاوداری سمینتال دیواندره که شامل ۵۰۰ راس گاو گوشتی و ۵۰۰ راس گاو شیری است در صورت راه اندازی در سال ۱۰ هزار تن شیر و ۴۰۰ تن گوشت روانه بازار می کند.

جمشید ویسی سرپرست بانک کشاورزی استان کردستان هم در این بازدید با اشاره به اینکه این گاوداری به عنوان طرح پایلوت کشوری است، افزود: تا این مرحله از ساخت گاوداری ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که ۱۳۰میلیارد ریال آن توسط سرمایه گذار و بقیه توسط بانک کشاورزی تامین و هزینه شده است.

ویسی گفت: تعهد بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات ۶۴۰ میلیارد ریال بوده که ۴۸۰ میلیارد ریال آن برای تاسیسات ساختمان، ۱۵۰ میلیارد ریال برای خرید دام و ۱۰ میلیارد ریال هم سرمایه در گردش است که توسط بانک عامل پرداخت می شود.

در این بازدید سرپرست بانک کشاورزی، معاون عمرانی فرماندار وسایر مسئولین شهرستانی حضور داشتند.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن