یادبود امام فقید مسجد امین السطان از تهران و قم تا تبریز و مشهد/ ابتکار آن مرحوم در برگزاری روضه برای عموی پیامبر(ص)


یادبود امام فقید مسجد امین السطان از تهران و قم تا تبریز و مشهد/ ابتکار آن مرحوم در برگزاری روضه برای عموی پیامبر(ص)

جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و مسجدی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین علامی را عالمی خوش‌رو و موفق در جذب نسل جوان به مسجد و روحانی مبتکر در تکریم شخصیت برجسته حضرت حمزه (ص) معرفی کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت الاسلام والمسلمین جواد علامی، نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی و امام جماعت مساجد امین السطان (واقع در محله فردوسی تهران) و ولیعصر (عج) (واقع در خیابان شریعتی تهران) روز جمعه، 12 آذرماه پس از تحمل دوره طولانی بیماری درگذشت.

مراسم تشییع پیکر مرحوم علامی، روز یکشنبه، 14 آذرماه از مسجد گیاهی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران و سایر گروه های مردم، به سمت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار و پیکر آن عالم فقید پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام والمسلمین علی تهرانی، امام جماعت مسجد هدایت، در این بقعه متبرکه به خاک سپرده شد.

مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین علامی، روز سه شنبه، 16 آذرماه با حضور آیات علی انگجی، امام جماعت مسجد ملک تهران، علی تهرانی، سید جمال الدین دین پرور، رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه و حجج اسلام والمسلمین رحمانی، مسئول واحد بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و نماینده اسبق ولی فقیه در ناجا، محمود دعائی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، سید رضا اکرمی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، سید عیسی هشترودی، امام جماعت مسجد حضرت قمر بنی هاشم (ع) شهرک دولتخواه تهران، قاسمعلی نوچمنی، مشاور وزیر اسبق آموزش و پرورش و نمایندگانی از آیات عظام و مراجع تقلید نجف اشرف و قم، و سایر گروه های مردم در مسجد الغدیر بلوار میرداماد تهران برگزار شد.

مرحوم علامی مسجد را مهم ترین سنگر دفاع از اسلام و انقلاب می دانست

حجت الاسلام والمسلمین «سید رضا اکرمی» با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای علامی، جزو نیروهای انقلابی و در خط مقدم مبارزه با طاغوت بود، گفت: ایشان در سنگر مسجد نیز مبلغ انقلاب اسلامی و مروج ولایت فقیه و حامی نظام جمهوری اسلامی بود و دفاع از مقام معظم رهبری را جزو وظیفه شرعی خود می دانست.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم آفای علامی مسجد ولیعصر (عج) را به خوبی اداره می کرد و هر بار که برای سخنرانی به این مسجد می رفتم خدا را از وجود چنین مسجد آبادی در تهران شکر می کردم. ایشان به طرق مختلف تلاش می کرد نوجوانان و جوانان را به مسجد جذب کند و چندین بار به بنده فرمود: تربیت باید از همین سنین شروع شود.

لبخند هیچ گاه از صورت حجت الاسلام والمسلمین علامی پاک نمی شد

حجت الاسلام والمسلمین «سید عیسی موسوی هشترودی» نیز با بیان اینکه آنچه بیش از هر موضوعی دیگری وقتی به یاد مرحوم علامی می افتد به ذهنش خطور می کند، لبخندی است که هیچ گاه از صورت آن مرحوم پاک نمی شد، اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین علامی با همین لبخند و روی خوش توانسته بود مساجد مهمی همچون امین السطان را به خوبی مدیریت و آن را به پایگاهی برای تبلیغ دین و خدمت به نیازمندان و به ویژه نوعروسان تبدیل کند.

امام جماعت مسجد حضرت قمر بنی هاشم (ع) شهرک دولتخواه تهران افزود: مرحوم حاج آقای علامی که فقدان ایشان برای همه به ویژه مردم تهران و خطه آذربایجان قطعا ضایعه دردناکی است، با وجود جایگاهی که در میان مراجع تقلید به ویژه حضرت آیت الله العظمی سیستانی داشتند، در کمال عطوفت و وارستگی و تواضع هم در منزل خود و هم در مسجد، به کار مردم رسیدگی می کرد.

برگزاری مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین علامی از سوی دفتر آیت الله سیستانی در قم

رضا علامی نیز با بیان اینکه مراسم های ترحیم برای حجت الاسلام والمسلمین علامی در شهرهای مشهد و قم و تبریز و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، گفت: مراسم ترحیم و هفتمین روز درگذشت مرحوم حاج آقای علامی، امشب (چهارشنبه، 17 آذرماه) پس از اقامه نماز مغرب و عشا از سوی دفتر آیت الله العظمی سیستانی در قم و موسسه آل البیت (ع) و آیت الله سید جواد شهرستانی در محل موسسه آل البیت (ع) واقع در قم، محله دورشهر (خیابان فاطمی) برگزار می شود.

ابتکار مرحوم علامی در برگزاری مجلس روضه برای عموی پیامبر اسلام(ع)

فرزند حجت الاسلام والمسلمین علامی ادامه داد: تلاش مرحوم والد ما در طول عمرشان، ترویج مکتب اهل بیت (ع) بود و همیشه در منزل شان نیز مجالس روضه به ویژه برای حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می کرد. البته ابتکار ایشان در برگزاری مجلس روضه برای حضرت حمزه(ع) عموی پیامبر اعظم (ص) در ذهن ها ماندگار بود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان