712 میلیارد ریال تخلف اصناف استان سمنان امسال شناسایی و ثبت شد


712 میلیارد ریال تخلف اصناف استان سمنان امسال شناسایی و ثبت شد

سمنان- ایرنا- معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 712 میلیارد و 767 میلیون ریال تخلفات اصناف استان از ابتدای سال 1400 تا پایان آبان ثبت و برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

به گزارش ایرنا، مهدی یحیایی روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: ۴۴ هزار مورد بازرسی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان انجام شد که با تشکیل سه هزار و ۸۰۰ پرونده تخلف صنفی در استان سمنان همراه بود.

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت‌دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها طی این مدت حدود ۴۴ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در قالب طرح های مختلف انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در این بازرسی ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه و در قالب گشت های مشترک با دستگاه های ذیربط انجام شد چهار هزار و ۲۴۸ مورد تخلف کشف شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: طی بازرسی های انجام شده سه هزار و ۸۰۷ مورد پرونده تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور ، عرضه کالای قاچاق، به ارزش ریالی ۷۱۲ میلیارد و ۷۶۷میلیون ریال ثبت و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

یحیایی اضافه کرد: در این مدت تعداد ۲ هزار و ۵۹۳ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شد که توسط بازرسان و کارشناسان این اداره ۹۵ درصد شکایات اعلامی، رسیدگی و بررسی شد.

استان سمنان بیش از ۳۰ هزار واحد صنفی وجود دراد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)