طرز تهیه دسر پان اسپانیا


طرز تهیه دسر پان اسپانیا

دسر پان اسپانیا یکی از انواع دسرهای شیک و مجلسی اسپانیایی است که با مواد متنوعی تهیه می شود

طرز تهیه دسر پان اسپانیا
مواد لازم برای ۴ نفر
بیسکوییت پتی بور ۲ بسته
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ½ لیوان
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۱ لیوان
شیر ۱ لیتر
خامه صبحانه ۱۵۰ گرم
کره ۵۰ گرم
وانیل ½ قاشق چایخوری
مغز گردو ½ لیوان
موز ۲ عدد

دستور تهیه دسر پان اسپانیا

مرحله اول

برای تهیه دسر پان اسپانیا خوشمزه ابتدا تخم مرغ و شکر را با هم در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه شیر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس نشاسته ذرت را به همراه آرد به شیر اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط تخم مرغ و شکر را هم به قابلمه شیر اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظتی شبیه به غلظت فرنی برسد. پس از اینکه غلظت مواد به فرنی رسید، کره و وانیل را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا ۲ قاشق از مخلوط شیر را با خامه مخلوط می کنیم تا دمای خامه کمی بالاتر برود سپس تمام خامه را به قابلمه اضافه می کنیم و شعله زیر قابلمه را خاموش می کنیم. حالا بیسکوییت پتی بور را خرد می کنیم و ته ظرف های دسر می ریزیم.

مرحله چهارم

موزها را هم به صورت نازک حلقه ای می کنیم و به صورت ایستاده دور تا دور ظرف دسر می چینیم. حالا کرمی که درست کردیم را داخل ظرف های دسر می ریزیم تا دو سوم ظرف پر شود. یک سوم ظرف را هم برای تزیین خالی می گذاریم.

مرحله پنجم

تزینن روی دسر سلیقه ای می باشد، ما برای تزیین روی دسر از خامه فرم گرفته استفاده کردیم. بر روی خامه فرم گرفته هم مقداری بیسکوییت پتی بور خرد شده و مغز گردو ریخیتیم. در پایان دسرها را در یخچال قرار می دهیم تا منسجم شوند.

منبع :sharmin.food

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!