اسب های آبی به کرونا مبتلا شدند


بر اساس بیانیه مطبوعاتی باغ وحش بلژیک، دو اسب آبی ساکن این باغ وحش احتمالا...

اسب های آبی به کرونا مبتلا شدند

بر اساس بیانیه مطبوعاتی باغ وحش بلژیک، دو اسب آبی ساکن این باغ وحش احتمالا به کرونا مبتلا شده و البته در حال حاضر هیچ علامتی به جز آبریزش بینی ندارند. این نخستین گزارش ثبت شده از مشاهده کرونا در اسب های آبی است.

به گزارش سیناپرس اردبیل، بر اساس بیانیه مطبوعاتی باغ وحش بلژیک، دو اسب آبی ساکن این باغ وحش احتمالا به کرونا مبتلا شده و البته در حال حاضر هیچ علامتی به جز آبریزش بینی ندارند. این نخستین گزارش ثبت شده از مشاهده کرونا در اسب های آبی است.

باغ وحش بلژیک ضمن انتشار یک بیانیه مطبوعاتی خبر از ابتلای اسب های آبی این مرکز به کرونا داده و افزود، منشا عفونت نامشخص است. بر این اساس اسب آبی جوانی به نام ایمانی ۱۴ ساله و دوست مسن ترش یعنی هرمین ۴۱ ساله در حال حاضر در قرنطینه نگهداری شده و گردشگران نمی توانند آنها را ببینند.

فرانسیس ورکامن دامپزشک این باغ وحش که آزمایش کرونا روی این جانوران را انجام داده است، گفت: از نظر من، این اولین مورد عفونت شناخته شده در این گونه جانوری است؛ این ویروس به طور کلی در میمون ها و گربه سانان بزرگ در سراسر جهان ثبت شده است.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، تاکنون موارد متعدد عفونت‌های کووید-۱۹ در حیوانات باغ‌ وحش و حیوانات خانگی ، از جمله در گربه‌های بزرگ، میمون‌ها، موش خرماها و راسوها در سراسر جهان ثبت شده است.

ماه گذشته سه پلنگ برفی در باغ وحشی در نبراسکا بر اثر بیماری های مرتبط با ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. به گفته کارشناسان، شایع ترین گونه های جانوری که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار می گیرند، حیوانات خانگی به ویژه گربه ها و سگ ها هستند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده آمریکا هشدار داده است که افراد می توانند ویروس کرونا را به حیوانات خانگی منتقل کنند.

کروناویروس ها خانواده ای از ویروس ها هستند که طیف متنوعی از ویروس ها را شامل می شوند. گفتنی است سرماخوردگی انسان توسط برخی از ویروس های این خانواده ایجاد می شود، در حالی که برخی دیگر از حیوانات مانند شترها و خفاش ها را نیز آلوده می کنند. باید توجه داشت کرونا ویروس‌ هایی که فقط حیوانات را آلوده می ‌کنند، مانند کرونا ویروس سگ‌ ها و گربه ‌ها، به انسان منتقل نمی ‌شوند.

به طور کلی این خانواده از ویروس ها بین انسان و دام مشترک هستند، به این معنی که می توانند از حیوانات به انسان سرایت کنند.

خوشبختانه، در حال حاضر به نظر نمی‌رسد حیوانات نقش مهمی در انتشار کرونا داشته باشند البته انجام تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه این ویروس چگونه روی گونه های مختلف تأثیر می گذارد، مورد نیاز است.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: natureworldnews

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* اسب های آبی به کرونا مبتلا شدند[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز