تصاویر خورشید گرفتگی از دید فضاپیما ناسا


تصاویر خورشید گرفتگی از دید فضاپیما ناسا

ناسا در یک پست، تصاویر گرفته شده از سایه خورشید هنگام عبور از قطب جنوب را نشان می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از gadgets؛ آخرین خورشید گرفتگی امسال هفته گذشته رخ داد که برخی از مردم استرالیا، نیوزیلند و بخشی از قطب جنوب توانستند آن را مشاهده کنند.

براساس گزارش‌ها، ناسا به تازگی در یک پست، تصاویر گرفته شده از یک رصدخانه فضایی را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت که سایه خورشید را هنگام عبور از قطب جنوب نشان می‌دهد. این آژانس در پستی نوشت: "سایه به شکل مخروطی که به فضا امتداد می‌یابد، مقطع دایره‌ای دارد که به راحتی در هنگام خورشید گرفتگی قابل مشاهده است".

تصاویر خورشید گرفتگی از دید فضاپیما ناسا

تصاویر دوم و سوم در این پست نشان می‌دهند که خورشید گرفتگی از داخل ایستگاه فضایی چگونه به نظر می‌رسد! گفته شده، فضانورد کایلا بارون از ایستگاه فضایی بین الملل تصاویری از کسوف گرفت که در پیش زمینه یک آزمایشگاه مداری روسی قابل مشاهده است.

تصاویر خورشید گرفتگی از دید فضاپیما ناسا
ناسا همچنین در این پست توضیح داد که خورشید گرفتگی زمانی رخ می‌دهد که ماه بین خورشید و زمین حرکت می‌کند، سایه‌ای بر روی زمین ایجاد و نور خورشید به طور کامل یا جزئی در برخی مناطق مسدود می‌شود. برای اینکه خورشید گرفتگی کامل رخ دهد، خورشید، ماه و زمین باید دقیقاً در یک راستا باشند.

تصاویر خورشید گرفتگی از دید فضاپیما ناسا

رصدخانه Deep Space Climate پروژه مشترک ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) است که در سال ۲۰۰۹ راه اندازی شد. گفتنی است که این رصدخانه تغییرات باد خورشیدی را رصد کرده و پیش بینی‌های آب، هوا و هشدار‌هایی را برای طوفان‌های خورشیدی ارائه می‌دهد که می‌تواند به طور موقت شبکه‌های برق و GPS را مختل کند". DSCOVR که حدود یک میلیون مایل دورتر از زمین می‌چرخد، هر دو ساعت یک عکس جدید از زمین می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

تصاویری شگفت انگیز از آسمان که برایتان جذاب است

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج