کلاهبرداری با ترفند فروش ویژه شب یلدا


کلاهبرداری با ترفند فروش ویژه شب یلدا

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در خصوص شیوه جدید کلاهبرداران با عنوان جشنواره‌های فروش ویژه و تخفیفی شب یلدا هشدار داد.

سرهنگ علی محمدپور، شامگاه چهارشنبه ۱۷ آذر به رسانه‌های گروهی گفت: با نزدیک شدن به شب یلدا، کلاهبرداران فضای مجازی با تبلیغات گسترده و حراج کالاهای ارزان و طرح‌های وسوسه انگیز مانند فروش البسه، کیف و کفش مخصوص شب یلدا، در شبکه‌های اینترنتی مختلف اقدام به کلاهبرداری و فریب شهروندان می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری به منظور ایجاد انگیزه در خریداران، با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار اعتماد خریدار را جلب کرده و از شهروندان می‌خواهند نیمی از پول کالای سفارشی خود را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: متاسفانه هموطنان بعد از انتقال وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نکرده و یا ممکن است کالای تحویلی، اصالت و کیفیت کالای تبلیغ شده را نداشته باشد.

محمدپور گفت: در مواردی دیده شد که کلاهبرداران و افراد سودجو در پی تبلیغات فروش ویژه شب یلدا با ارسال درگاه‌های جعلی و فیشینگ در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی اطلاعات بانکی شهروندان را سرقت و حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: ضروری است شهروندان آگاه و هوشیار باشند و فریب تبلیغات، پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده درکانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی با وعده‌های حراج آنلاین و تخفیف ویژه شب یلدا و قیمت‌های باورنکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: هموطنان می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند، ضمن آن‌که در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا بخش گزارش مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا