علم رزق الهی و مقدمه آن تزکیه است


 علم رزق الهی و مقدمه آن تزکیه است

امام جمعه موقت تهران گفت: علم رزق خداوند متعال است در واقع نماز اول وقت، نماز شب، پاک بودن چشم و زبان و غیره رزق الهی است، تزکیه بر تعلیم مقدم است در غیر این صورت فرد از علم خسته می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی و امام جمعه موقت تهران با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) گفت: اشخاص در بعد تربیتی و کاوش روانی می توانند مطلوب واقعی را مشاهده کنند از این رو باید به دنبال مطلوب یعنی خداوند رفت، در واقع دل باید جایی وصل باشد که شوق را در وجود انسان ایجاد کند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) بیان کرد: شوق داشتن سبب به ثمر رسیدن انگیزه و نیت می شود در واقع نیت معلول شوق است و شوق معلول دلبستگی است، اگر نیت واقعا صادقانه باشد انسان برای رسیدن به معشوق خود خسته‌ و درمانده نمی شود.

امام جمعه موقت تهران با استناد آیه‌ای در سوره مبارکه یوسف (ص)، اظهار داشت: علامت ایمان تنها علم نیست بلکه ایمان مسیر و موتور محرکه‌ای است که مقصد را مشخص می کند، فردی که دارای گنج ایمان است از مسیر ناامید و مایوس نمی شود.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: امام راه حل(ره) با اطمینان نه شرقی و نه غربی را بیان کرد و توانست بعد از قرن ها در مقابل سلطه ستمگران قیام کرد که نشان از ایمان این بزرگوار دارد.

وی با اشاره به فرمایشی از آیت الله بهجت درباره اینکه در عمرش کاری که رضای خدا برایش احراز نشده باشد انجام نمی داد، اظهار داشت: معمولا انسان‌ها زمانی که مشکلی دارند خدا را صدا می زنند. در حالی که باید خدا را برای خود او فرا بخوانند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دعا کردن و نکردن انبیاء ماموریت الهی بوده است، گفت: خداوند همانگونه که در قرآن مجید می فرماید؛ که پروردگار اول محبت می کند سپس بنده محب عشق خدا را در درون خود پیدا می کند و خداوند منتظر بنده خود است.

وی با استناد به کتاب شهید مطهری درباره جریان شمس تبریزی و مولوی، بیان کرد: مهم‌ترین مسئله در عالم جذب الهی شدن است و اگر جذب خدا شدن نباشد تمامی حرکت‌های تحمیلی و کوشش‌ها به نتیجه نمی رسد، بنابراین باید انسان در تمامی موارد محبت و کشش درونی به سوی خدا پیدا کند در غیر این صورت زندگی تکرار مکررات و فرسایشی خواهد بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این سن بر تمامی امور اشراف کامل دارند و این معلول عشق به خداوند متعال و امام عصر (عج) است، گفت: این نکته بسیار مهم است که بدانید اگر در کاری خسته می شوید چراغ امید، گرمی و محبتی الهی در وجود شما اندک است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علم رزق خداوند متعال است در واقع نماز اول وقت، نماز شب، پاک بودن چشم و زبان و غیره رزق الهی است، تزکیه بر تعلیم مقدم است در غیر این صورت فرد از علم خسته می شود، بنابراین باید دل به محبوب سپرد تا بتوان از طریق علم به سر منزل مقصود رسید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)