علم امامان آنها را در حیطه بندگی خداوند قرار داده است


 علم امامان آنها را در حیطه بندگی خداوند قرار داده است

استاد حوزه علمیه گفت: امام معصوم(ع) عالم است و علم امامان آنها را در حیطه بندگی خداوند قرار داده است که کمترین بهره را از دنیا بردند و بیشترین بندگی را در این عالم انجام داشتند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام شیخ مرتضی اعتمادیان در مسجد غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: یکی از ضروریات مذهب شیعه اعتقاد به این است که امامان معصوم (ع) از هنگام ولادت به تمام ماکان و یکون عالم هستند، از جمله ضروریات دیگر دین حجاب، نماز و غیره است. فردی که منکر ضروریات دین شود مرتد است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایشات امام محمد باقر(ع) درباره امیرمومنان امام علی(ع)، اظهار کرد: خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را تعلیم داده بود و ایشان از نظر علمی به کسی نیاز نداشته است. پس از رسول اکرم(ص) مسایلی که درباره قرآن کریم و سنت پیامبر (ص) پیش می‌آمد امیر المومنین (ع) باعلم الهی آنها را حل و فصل می کرد. در واقع پیامبر اکرم (ص) افضل بر تمامی انبیاء الهی هستند و وجود حضرت امیرالمومنین (ع) نیز همان نقش پیامبر(ص) را نسبت به سایر ائمه دارند.

حجت الاسلام اعتمادیان با اشاره به مقدمه حدیدی در نهج البلاغه درباره اقسام علم حضرت علی (ع)، گفت: آن حضرت سرآمد همه عالمان عالم هستند افزون بر علوم مادی در ریاضیات ، علوم ماوراء آسمان‌ها، عالم غیب، علم به ملائک و غیره اشراف کامل داشتند.

وی با اشاره به فرمایشی از حضرت امیرمومنان امام علی(ع) مبنی براینکه اگر هفت آسمان را درکف دست من بگذارید تا برگ جویی را از دهان مورچه بگیرم چنین نخواهم کرد، ادامه داد: باید به امیرمومنان امام علی(ع) افتخار کرد زیرا که برزخ و قیامت ظالم را می‌بیند و راضی به خوردن چیزی نیست که رعیت او نمی تواند داشته باشد. جلوی چشم آن حضرت پرده وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام معصوم(ع) عالم است و علم امامان آنها را در حیطه بندگی خداوند قرار داده است که کمترین بهره را از دنیا بردند و بیشترین بندگی را در این عالم انجام داشتند، خاطرنشان کرد: حضرت امیرمومنان امام علی (ع) سرآمد امامان است. کمترین بهره را از دنیا بردند و بیشترین عبادت را انجام دادند، هیچ کسی به اندازه ایشان کارآفرین و اشتغال زا نبوده است. هزار بنده در راه خدا آزاد کرده است، البته با هزینه ی خودشان که برای آن بسیار زحمت کشیده بودند.

حجت الاسلام اعتمادیان افزود: اگر تمامی پرده‌ها از مقابل چشم انسان کنار رود تازه متوجه می شود که در اثر نادانی چقدر مرتکب اعمال گناه آلود شده است. اگر انسان می‌فهمید که دروغ، تهمت، غیبت، آزار و اذیت، لقمۀ حرام و غیره با وجود انسان چه می کند هرگز این اعمال را مرتکب نمی‌شد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه