آیا ایلان ماسک کاشت مو انجام داده است؟


امروزه تقریباً کسی وجود ندارد که نام ایلان ماسک و برندهای پی پال، اسپیس ایکس و تسلا را که توسط خودش ساخته شده است، نشنیده باشد. ایلان ماسک نابغه را می توان یکی از 10 شخصیت مهم قرن دانست. هر چیزی که ابرقهرمان امروزی به آن علاقه...

امروزه تقریباً کسی وجود ندارد که نام ایلان ماسک و برندهای پی پال، اسپیس ایکس و تسلا را که توسط خودش ساخته شده است، نشنیده باشد. ایلان ماسک نابغه را می توان یکی از 10 شخصیت مهم قرن دانست. هر چیزی که ابرقهرمان امروزی به آن علاقه دارد، با پست های طنز و انتقادی اش در شبکه های اجتماعی ، و همچنین نوآوری هایی که به دنیای علم و تجارت آورده است، به طلا تبدیل می شود.

داستان ایلان ماسک و موهایش

وقتی به عکس های کودکی و جوانی ایلان ماسک نگاه می کنیم که چهره و جذابیت چهره اش تقریباً مانند امروز است، می بینیم که موهای پرپشت چقدر به چهره او می آید. اما در پایان نوجوانی، نازک شدن موهایی که روی پیشانی می ریزند، حتی اگر ریزش نداشته باشد، به راحتی قابل مشاهده است.

نابغه جوان که در اوایل دهه 20 شروع به ریزش مو و سپس نازک شدن و ریزش مو در خط جلویی موهای خود کرده بود، در سن 29 سالگی با ریزش موی جدی مواجه شد .

چرا ایلان ماسک موهای خود را از دست داد؟

بدن مرد در حالی که هنوز در رحم مادر است شروع به تولید تستوسترون می کند و این تولید تا پایان عمر ادامه می یابد. در دوران نوجوانی، هورمون تستوسترون توسط آنزیمی به نام 5 آلفا ردوکتاز به هورمونی به نام دی هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می شود. در حالی که DHT رشد موی بدن را افزایش می دهد، مسئول ریزش مو در ناحیه مو است. به این نوع ریزش مو، ریزش مو با الگوی مردانه و آلوپسی آندروژنتیک (AGA) گفته می شود. از آنجایی که هیچ گیرنده DHT در مو در ناحیه خاصی در پشت وجود ندارد، مو در اینجا نمی ریزد. به همین دلیل از موهای این ناحیه به عنوان اهدا کننده در کاشت مو استفاده می شود.

کاشت مو رشت را در سایت کاشت با ما مشاهده کنید.

حتی اگر یک نابغه فوق العاده فناوری باشید، می توانید تا حدی در برابر ژنتیک مقاومت کنید. پس کارآفرین موفقی که موهایش را از دست داد چه کرد؟ آیا او درمانی برای طاسی ایجاد کرده و آن را برای خودش نگه داشته است؟ صادقانه بگویم، ما فکر نمی کنیم که پاسخ مثبت باشد. ما مطمئن هستیم که ایلان ماسک، که همچنین یک استاد بازاریابی است، تمام دنیا را در مورد روشی برای رشد مجدد موهای ناموجود آگاه خواهد کرد. اما باز هم تسلیم نشد، البته کاشت مو را انتخاب کرد که امروزه موثرترین روش برای برگرداندن موهاست.

ایلان ماسک و کاشت مو

این تاجر که در سال 2003 32 ساله بود، اولین پیوند موی خود را انجام داد. قبل از اولین کاشت مو ایلان، ریزش موی نوروود 4-نوروود 5 درجه بود. توصیه یک عمل دو مرحله ای به بیماران با این درجه از ریزش مو منطقی است. وقتی تصویری که بعد از این عمل مشاهده می شود بررسی می شود، می بینیم که تعداد موهای کاشته شده خیلی زیاد نبوده و تراکم پایین نگه داشته شده است. پوست را می توان به راحتی در بین موهای خط جلو که خط مو را تشکیل می دهند تشخیص داد و ساختار موهای نازک خودنمایی می کند. هنگامی که پزشکان کلینیک موی لبخند این عکس ها را بررسی کردند، به این نتیجه رسیدند که تقریباً 30 گرافت در هر سانتی متر مربع پیوند زده شده است. کاشت مو با این تراکم ممکن است برای محافظت از ناحیه اهدا کننده در نظر گرفته شود. با این حال، این روش می تواند توسط جراح کاشت مو در عمل هایی که ناحیه اهداکننده کافی وجود ندارد، انتخاب کند. متأسفانه ما نمی دانیم که آیا جراح این شدت را پیشنهاد کرده است یا خود ایلان آن را درخواست کرده است. با این وجود، می‌توانیم بپذیریم که او حتی با این نتیجه کم تراکم به روزهای خوب گذشته خود برمی‌گردد.

وقتی عکس‌های این مدیرعامل معروف را که در سال ۲۰۱۲ وارد ۴۰ سالگی شد، بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که او نه تنها به علم علاقه دارد، بلکه به زندگی اجتماعی خود نیز توجه دارد. خط جلوی موهایش پایین آمده، کناره های خط جلوی خالی قبلی پر شده است. وقتی موهای کنار و جلوی ایلان ماسک را که اکنون خط موی سفت دارد بررسی می کنیم، به راحتی متوجه می شویم که حجم موهای تازه کاشته شده او که با تستوسترون آسیب نمی بیند بسیار بیشتر است. با بررسی عکس ها، پزشکان تخمین می زنند که این بار 50 تا 55 گرافت در هر سانتی متر مربع پیوند زده شده است. با بررسی عکس ها، پزشکان کلینیک موی لبخند تخمین می زنند که این بار 50-55 گرافت در هر سانتی متر مربع انجام شده است. اگرچه ما فکر می کنیم که خط مو در طول سال ها کمی تنگ تر شده است، جراحان کاشت مو ما که عکس ها را بررسی می کنند، در مورد پیوند سوم یا چهارم کاملاً مطمئن نیستند. با این حال آنها کاهش قابل توجهی در تراکم محل اهدا کننده مشاهده نمی کنند.

بیشتر بخوانید: کاشت مو رشت

در کاشت مو ایلان ماسک از کدام روش استفاده شد؟

اگرچه هرگز نمی دانیم که او دقیقا چند جلسه و کدام روش کاشت مو داشته است، اما مطمئن هستیم که او حداقل یک جلسه FUT داشته است. در حالی که برخی از عکس ها یک اسکار متمایز FUT را نشان می دهند، این در عکس های اخیر چندان قابل توجه نیست. این باعث می شود فکر کنیم که او عمل میکروپیگمنتیشن انجام داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس