سه پرونده قتل عمدی در فارس با مصالحه بسته شدند  


سه پرونده قتل عمدی در فارس با مصالحه بسته شدند  

شیراز- ایرنا- رئیس کل دادگستری فار س اعلام کرد: سازش و مصالحه در سه فقره پرونده قتل عمدی با تلاش‌های مسئولان قضایی استان در یک هفته گذشته سه محکوم از اجرای مجازات قصاص نجات یافتند.

مطلب دریافتی ایرنا حاکی است: رئیس کل دادگستری استان فارس افزود که این مصالحه و سازش ها در حوزه های قضایی مرودشت،زرین دشت و سروستان بوده است که با رافت و گذشت خانواده های مقتولان و همچنین تلاش های مسئولان قضایی، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف، مصلحین قرآنی و بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش توسط ریش‌سفیدان و معتمدین محلی در این حوزه ها سه نفر از چوبه دار رهایی یافتند.
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته گفت: در سند تحول دستگاه قضایی فرهنگ صلح و سازش مورد توجه قرار گرفته و گسترش نهادهای سازشی و داوری‌ها به صورت تخصصی در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی بیش از پیش مورد تاکید است.
رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: در زمینه توسعه فرهنگ صلح و سازش، استان فارس دارای ظرفیت های بسیار مناسبی و لازم است ضمن بهره مندی از این ظرفیت ها در زمینه توسعه فرهنگ صلح و سازش اهتمام جدی تر صورت گیرد ؛ هر چند از سوی توسعه حل اختلاف استان اقدامات بسیار مناسبی در این خصوص انجام شده است.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت : عفو و گذشت یکی از ارزش‌های دینی و نشانه‌ی تقوای الهی است و ترویج این روحیه در بین شهروندان، موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در جامعه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا