طرز تهیه واویشکا بوقلمون


طرز تهیه واویشکا بوقلمون

واویشکا بوقلمون یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدا شمال ایران است

طرز تهیه واویشکا بوقلمون
مواد لازم برای ۴ نفر
سینه بوقلمون ۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۸ عدد متوسط
پیاز ۴ عدد متوسط
سیر ۲ حبه
غوره بی دانه ½ فنجان
کره ۵۰ گرم
فلفل قرمز ½ قاشق چایخوری
دارچین ۱ قاشق چایخوری
پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه واویشکا بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه واویشکای بوقلمون ابتدا گوشت بوقلمون را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند. حالا کف های روی سطح آب را جمع می کنیم و دور می ریزیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید جوشاندن گوشت بوقلمون فقط برای گرفتن طعم و بوی زهم آن است و نمی خواهیم آنرا بپزیم. در ادامه گوشت بوقلمون را آبکشی می کنیم، سپس به صورت تکه های کوچک مانند گوشت خورشتی خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز و سیر را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه سیر و پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه سیر و پیاز سرخ شدند، مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه سینه بوقلمون خرد شده را به همراه کره، دارچین و پاپریکا به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

گوشت بوقلمون را به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد و کمی سرخ شود، سپس غوره را اضافه می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را پوره می کنیم یا با رنده ریز رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم، سپس با دیگر مواد ترکیب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم خوراک به مدت ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد. پس از اینکه گوشت بوقلمون به خوبی پخت و واویشکا به روغن افتاد، آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

منبع :foodpokht

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟