دولت برای ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی دارد


دولت برای ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی دارد

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار شهرستان کرمانشاه گفت: فعال کردن بخش خصوصی و پای کار آوردن سرمایه‌گذاران بهترین راهکار برای اشتغالزایی است چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند برای جامعه اشتغال ایجاد کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ «فضل‌الله رنجبر» در نشست شورای اداری شهرستان شهرستان کرمانشاه، افزود: بیش از ۵۵ درصد جمعیت استان در شهرستان کرمانشاه ساکن هستند از این رو اشتغالزایی در این شهرستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه، گفت: باید با اشتغالزایی وضعیت اقتصادی مردم را بهبود بخشیم چرا که امروز نگرانی مردم از بیکاری فرزندان و پایین بودن سطح درآمد آنان است.

فرماندار کرمانشاه در ادامه به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اداراتی مثل جهاد کشاورزی، صمت و میراث فرهنگی که ارتباط مستقیم با اشتغالزایی دارند در راستای ایجاد شغل دغدغه مند هستند.

رنجبر با اشاره به اینکه کرمانشاه ظرفیت خوبی در حوزه خدمات برای اشتغالزایی دارد، گفت: می توانیم با حمایت این بخش و تسهیل در امور سرمایه گذاران مربوطه از حوزه خدمات برای اشتغالزایی در کرمانشاه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اگر بستر را برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنیم علاوه بر افزایش گردش مالی در جامعه بخش عمده‌ای از معضل بیکاری جوانان شهرستان مرتفع خواهد شد.

فرماندار کرمانشاه به نقش آموزش و حرفه آموزی در اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: گسترش آموزش های فنی حرفه ای می تواند جمعیت نیرو کار متخصص در جامعه را افزایش دهد تا در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار شوند.

رنجبر همچنین به راه اندازی کارخانه نوآوری در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: راه اندازی چنین سیستمی می تواند زمینه ساز استفاده از ایده های نوع در صنعت و گسترش فضای کسب و کار باشد.

وی به اهمیت روابط بین صنعت و ارگان های آموزشی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: باید روابط بین دانشگاه و صنعت با کمک مدیران رده های مختلف استان گسترش پیدا کند.

به گزارش ایرنا؛ مرکز آمار ایران ۲۲اردیبهشت امسال نرخ بیکاری سالانه را اعلام کرد که بر اساس آن بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که ٩,٦ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. این شاخص، نسبت به سال ١٣٩٨ ، ١.١ درصد کاهش یافته است.

طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه»، نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲.۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ هم ۲.۵ درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. در سال ۹۸ با تحقق سند جامع اشتغال، سه درصد از بیکاری کرمانشاه کاسته شد و نرخ بیکاری آن پس از پنج سال دوباره به ۱۵.۷ کاهش یافت. سال ۹۹ اما این هدفگذاری محقق نشد.

اکنون بیش از هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰هزار نفر اشتغالزایی در استان کرمانشاه فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی