افزون بر یک هزار نفر از زندانیان استان تهران حافظ قرآن هستند


افزون بر یک هزار نفر از زندانیان استان تهران حافظ قرآن هستند

تهران _ایرنا _ معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران در مراسم اختتامیه رقابت قرآنی مددجویان گفت: ترویج آموزه های قرآن کریم در زندان ها، تاثیر بسزایی در اصلاح و تربیت مددجویان و بازگشت سالم آنان به جامعه دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مسابقات قرآنی زندانیان استان تهران با شرکت ۱۰۵ نفر به میزبانی بازداشتگاه اوین روز گذشته برگزار گردیده، از نفرات برتر رشته های مختلف تقدیر به عمل آمد.

اسماعیل جمیاری در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات قرآنی با تاکید بر نقش دین در تربیت افراد جامعه اظهار داشت: شیوه تربیت اسلامی قرآنی را می توان بهترین نوع از تربیت دانست. قرآن از لحظه تولد انسان تا زمان وفات او برنامه زندگی ارائه کرده که همه از یک منبع و حیاتی سرچشمه گرفته است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران ادامه داد: دین حیات بخش اسلام برای تربیت انسان در تمام مراحل زندگی برنامه‌های ویژه‌ای دارد تا او را برای رسیدن به عالی‌ترین مرحلة تکامل انسانی آماده سازد، زیرا آدمی تا خویشتن را نشناسد و رابطه‌اش را با جهان و آفریننده آن نیابد و نداند از کجا آمده و در کجا و به سوی کدامین هدف در حرکت است، هرگز به هویت انسانی خود نخواهد رسید.

جمیاری افزود: رسیدن به این موهبت تنها در پرتو تعلیم و تربیت صحیح به دست می‌آید و تمام برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها بر همین اساس تدوین و اجرا می گردد.

وی همچنین تصریح نمود: در حال حاضر یک هزار و ۲۳۰ نفر حافظ قرآن از یک تا سی جز در زندان های استان تهران داریم و تلاش بر این است آموزش های ویژه مددجویان حافظ قرآن بیش از پیش ارتقاء یابد.

جمیاری با ابراز خرسندی از برگزاری این مسابقات پس از ماهها محدودیت به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا گفت: دیدار شما مددجویان در محافل قرآنی زندان ها که با استعداد و صوت ولحن زیبا به قرائت آیه های الهی می پردازند هم موجب تاراحتی است هم شادی، ناراحت از این جهت که چرا اتفاقاتی افتاد و موجب زندانی شدن شما عزیزان شد و هم خوشحال که راه روشن قرآن را برگزیده اید.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران با تقدیر از مسئولان فرهنگی تربیتی اداره کل و زندان ها که در جهت آموزش، نشر آموزه های قرآنی و برگزاری کلاس های حفظ، قرائت و تفسیر قدم برمی دارند اظهار امیدواری کرد زندانیان با قران مسیر درست زندگی را ادامه دهند.

وی به بیان خاطره ای از زندانی محکوم به اعدام پرداخته، گفت: حبیب طی سال‌هایی که در انتظار اجرای حکم بود با شب زنده داری و روی آوردن به قرآن و حضور در کلاس های آموزشی به تدریج حافظ کل قرآن شد و پس از آزمون های متعدد، صورتجلسه ای تنظیم و خدمت ریییس محترم وقت قوه قضاییه ارسال گردید و با دستور ایشان یک درجه تخفیف به حبیب تعلق گرفته و به حبس ابد تقلیل یافت.

وی ادامه داد: با احکام ارفاقی بعدی، حبیب پس از ده سال آزاد شد و مدتی بعد از طریق وامی که مرکز مراقبت بعد از خروج در اختیارش قرار داده بود، شرکتی تاسیس و حدود ۲۵ نفر زندانی آزاد شده را استخدام کرد و هنوز هم فردی موفق و کارآفرین است و موفقیتش را مدیون همان توسل به قران و ائمه می داند.

بنا به این گزارش در پایان رقابت قرآنی مددجویان ندامتگاه قزلحصار، بازداشتگاه اوین، ندامتگاه تهران بزرگ به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند که توسط معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان تهران، جوایزی به منتخبین رشته های مختلف اهداء شد.

۱۳۵۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس