خانه متحرک یک میلیون دلاری مبتنی بر یونیماگ مرسدس بنز معرفی شد


خانه متحرک یک میلیون دلاری مبتنی بر یونیماگ مرسدس بنز معرفی شد

خانه متحرک یک میلیون دلاری شرکت استون آفرود دیزاین با نام SOD Rise 4×4 مبتنی بر پلتفرم یونیماگ مرسدس بنز معرفی شد. این خودروی تفریحی از پیشرانه 400 اسب بخاری و مجموعه‌ای از امکانات لوکس بهره می‌برد.

ما خانه‌های متحرک آفرود زیادی دیده‌ایم و همچنین برخی از یونیماگ‌های سفارشی مرسدس بنز را در این دوره دیده‌ایم. اما اغلب آن‌ها را با هم مشاهده نکرده‌ایم و هرگز یونیماگ (Unimog) را با اتاق‌های نشیمن شیک مانند چیزی که الان در خانه متحرک یا خودروی تفریحی SOD داریم، ندیده‌ایم.

خانه متحرک یک میلیون دلاری مبتنی بر یونیماگ مرسدس بنز معرفی شد

به گزارش موتوروان، شرکت سازنده‌ی این خودروی تفریحی (RV)، استون آفرود دیزاین (Stone Offroad Design) یا به اختصار SOD واقع در جنوب مونیخ آلمان است. این خودروی تفریحی SOD Rise 4×4 نامیده می‌شود و همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، استفاده از یونیماگ قوی به عنوان پلتفرم به این معنی است که SOD نیازی به نگرانی درباره‌ی ارتقای مکانیکی ندارد. در عوض، این شرکت روی ماژول زندگی بزرگ نصب شده در پشت مرسدس بنز تمرکز می‌کند که در صورت تمایل می‌توان آن را جدا کرده و مستقل از کامیون استفاده کرد. در بخش بیرونی، همه چیز با رنگ خاکستری و کمی ترسناک به نظر می‌رسد. با این حال، وارد دنیای کاملاً متفاوتی می‌شوید.

خانه متحرک یک میلیون دلاری مبتنی بر یونیماگ مرسدس بنز معرفی شدسفید، سیاه و خاکستری با هم ترکیب می‌شوند تا چیزی شبیه به یک آپارتمان شیک در نیویورک ایجاد کنند. فضای سالن در عقب شامل مبلی بزرگ با یک میز کوچک در وسط است. شما حتی لوستر آویزانی در بالای سر پیدا خواهید کرد که روی پایه تختی نصب شده است و روی مبل پایین می‌‌آید تا اتاق خواب دوم ایجاد شود. آشپزخانه‌‌ی کاملی در کنار مبل شامل اجاق گاز القایی چهار شعله با یک اجاق گاز و سینک معمولی است که همه در سطح سنگی با زمینه‌ی مرمر قرار گرفته‌اند. به‌طور طبیعی یخچال در داخل خانه متحرک وجود دارد، اما به جای یک واحد کوچک، یخچال فریزر مستقلی با اندازه‌ی کامل در مقابل میز قرار دارد.

خانه متحرک یک میلیون دلاری مبتنی بر یونیماگ مرسدس بنز معرفی شد

در زاویه‌داری به سمت جلوی فضای نشیمن وجود دارد که شامل حمام کامل می‌شود و به اندازه‌ی سایر چیزهای این خانه متحرک شیک است. توالت هرمی شکل عجیبی چشم بینندگان را در داخل جلب می‌کند که در کنار سینک کوچکی با آینه‌ی روشویی بزرگ روی دیوار قرار دارد و سردوش از سقف پایین آمده و در دسترس قرار گرفته است. با بیرون رفتن از حمام، اتاق خواب اصلی را با تختی ثابت در طاقچه بالای کابین پیدا خواهید دید. سقف پاپ‌آپ کوچکی در بالای طاقچه قرار دارد که تخت‌خوابی را با فضای سر کمی بیشتر فراهم می‌کند.

در زمینه‌ی انرژی، SOD Rise 4×4 یک بسته باتری لیتیوم یونی ۴۰۰ آمپر ساعتی دارد و از سیستم برق خورشیدی ۸۴۰ وات بهره می‌برد. ۴۰۰ لیتر (۱۰۶ گالن) آب شیرین و ۱۵۰ لیتر (۴۰ گالن) آب غیرقابل شرب (خاکستری) را حمل می‌کند و همچنین با سیستم گرمایش و تهویه مطبوع برای گردش در چهار فصل آمادگی دارد. البته، چنین ترکیبی از تجمل، قابلیت و قدرت خارج از جاده قیمت بالایی دارد. نسخه‌ی ۴۰۰ اسب بخاری (۲۹۴ کیلووات) در آلمان با قیمت ۸۹۹،۹۰۰ یورو قیمت خورده است. این میزان طبق نرخ ارز کنونی، کمی بیش از ۱ میلیون دلار است، اگرچه به هر حال برای خریداران آمریکایی در دسترس نیست.

برای کسانی که می‌توانند این خودروی تفریحی آفرود را خریداری کنند، SOD Rise 4×4 در ژوئن ۲۰۲۲ در دسترس خواهد بود.

 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان