ایلان ماسک سال آینده اولین انسان های سایبورگ را می‌سازد!


ایلان ماسک سال آینده اولین انسان های سایبورگ را می‌سازد!

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) شرکت نورالینک به زودی اولین انسان های سایبورگ را خواهد ساخت. ایلان ماسک در مصاحبه جدید خود تاکید کرد طی سال 2022 این تراشه برای اولین بار روی انسان مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت فناوری ارتباط مغز نورالینک در مصاحبه جدیدی عنوان کرد پروژه قرار دادن تراشه نورالینک در مغز انسان‌ها... نوشته...

شرکت نورالینک به زودی اولین انسان های سایبورگ را خواهد ساخت. ایلان ماسک در مصاحبه جدید خود تاکید کرد طی سال 2022 این تراشه برای اولین بار روی انسان مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت فناوری ارتباط مغز نورالینک در مصاحبه جدیدی عنوان کرد پروژه قرار دادن تراشه نورالینک در مغز انسان‌ها طی سال 2022 به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. وی افزود تراشه نورالینک روی میمون‌ها نتایج خوبی را به همراه داشت و آزمایش‌های انجام شده نیز به خوبی ایمنی و قابل اطمینان بودن آن را تایید کردند. همچنین این دستگاه به آسانی قابل جداسازی از مغز خواهد بود.

ساخت انسان های سایبورگ تا سال آینده

ایلان ماسک در ادامه گفته‌های خود بیان کرد امیدواریم طی سال آینده تراشه نورالینک را روی نخستین انسان‌ها یعنی افرادی که با آسیب‌های نخاعی شدیدی مواجه هستند، نظیر فلج 4 اندام، مورد آزمایش قرار دهیم که البته انجام این آزمایش‌ها به تایید سازمان غذا و دارو بستگی خواهد داشت. وی افزود بر این باوریم که می‌توانیم توانایی حرکت با پا و استفاده از دستان را به افرادی که دچار آسیب‌های نخاعی شدند برگردانیم.

ایلان ماسک سال آینده اولین انسان های سایبورگ را می‌سازد!ایلان ماسک سال آینده اولین انسان های سایبورگ را می‌سازد!

گفتنی است نورالینک در تاریخ 9 آوریل سال 2021 میلادی تراشه خود را در مغز یک میمون مورد آزمایش قرار داد و میمون به واسطه این تراشه توانست با قدرت مغز خود با کامپیوتر بازی کند. این دستگاه در مغز میمون طی بازی توانست داده‌های عصبی را ضبط کرده و حرکات را پیش‌بینی نماید.

ایلان ماسک سال آینده اولین انسان های سایبورگ را می‌سازد!ایلان ماسک سال آینده اولین انسان های سایبورگ را می‌سازد!

ماسک در ادامه گفته‌های خود افزود این میمون که مورد آزمایش قرار گرفت از لحاظ ظاهری عادی به نظر می‌رسید، اما تراشه نورالینک این توانایی را به این حیوان داد تا بتواند از راه دور بازی رایانه‌ای را انجام دهد. در واقع نورالینک یک تراشه رایانه‌ای متشکل از سیستم‌های انعطاف‌پذیری بوده که به کمک یک ربات به مغز انسان متصل خواهد شد. این دستگاه قادر است سیگنال‌های مغز که به کنترل‌کننده‌های حرکتی تبدیل خواهند شد را دریافت نماید.

این میلیاردر با تاکید بر این که فناوری نورالینک ایمن بوده و به راحتی می‌توان آن را جدا کرد گفت تاییدیه سازمان غذا و دارو تنها مانع انجام آزمایش‌های انسانی این فناوری است. البته ماسک تاکید کرد استانداردهای این فناوری برای نصب در سر انسان‌ها از آنچه مورد تایید سازمان غذا و دارو بوده نیز بالاتر است. وی افزود استانداردهای این دستگاه حتی از چیزی که مد نظر دولت آمریکا هست نیز بالاتر خواهد بود.

ایلان ماسک سال آینده اولین انسان های سایبورگ را می‌سازد!ایلان ماسک سال آینده اولین انسان های سایبورگ را می‌سازد!

ایلان ماسک اخیرا در صفحه توییتر خود بار دیگر تاکید کرد در سال 2022 آزمایش فناوری نورالینک روی انسان را انجام خواهد داد تا پس از این آزمایش شاهد افزایش سرعت پیشرفت آن باشیم. گفتنی است پروژه ساخت انسان های سایبورگ ایلان ماسک قرار بود تا پایان سال 2020 به انجام برسد که به دلایل مختلف به تعویق افتاد.

همچنین پروژه نورالینک ایلان ماسک که به پروژه ساخت انسان های سایبورگ معروف شده پیش از میمون‌ها در تاریخ 28 آگوست سال 2020 میلادی نیز روی یک خوک مورد آزمایش قرار گرفت. ایلان ماسک تاکید دارد این پروژه در صورت عملی شدن باعث برگرداندن توانایی حرکتی به افراد ناتوان خواهد شد. از سایر مزایای این پروژه می‌توان به درمان اعتیاد و افسردگی نیز اشاره کرد.

ایلان ماسک سال آینده اولین انسان های سایبورگ را می‌سازد!ایلان ماسک سال آینده اولین انسان های سایبورگ را می‌سازد!

طبق گفته ماسک، برای قرار دادن تراشه نورالینک باید فرایندی مانند برداشتن قسمتی از پوست سر، وارد کردن الکترودها به وسیله ربات به مغز و قرار دادن تراشه صورت پذیرد که نتیجه آن ایجاد یک زخم کوچک خواهد بود. ایلان ماسک بر این باور است که طی 25 سال این فناوری به یک رابط مغزی کاملی تبدیل خواهد شد و می‌تواند میان انسان و هوش مصنوعی یک ارتباط ویژه را به وجود آورد.

منبعdailymail

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش