رنگ سال 2022 پنتون


رنگ سال 2022 پنتون

رنگ سال 2022 پنتون شرکتی که به صورت غیر رسمی رنگ سال را معرفی می کند، اعلام شد.

رنگ سال 2022 پنتون

به گزارش راهبرد معاصر رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون اعلام شد. بر اساس اعلام کمپانی پنتون Very Peri انتخاب شده است. این رنگ جدید که خانواده رنگ بنفش است و گفته می شود پویایی، ابتکار و خلاقیت را تشویق و ترویج می کند. Very Peri ترکیبی از رنگ آبی و قرمز است و بنا بر اعلام کمپانی پنتون شادترین و گرم‌ترین رنگ آبی است.انتخاب رنگ پنتون با انتشار ویدیویی اعلام شده است.

جزییات رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون

شرکت پنتون به عنوان تعیین‌کننده غیررسمی رنگ سال شهرت جهانی دارد و از سال ۲۰۰۰ به بعد هر سال رنگ خاصی را به‌ عنوان «رنگ سال» معرفی می‌کند. این شرکت عنوان کرده که برای سال ۲۰۲۲ رنگ‌ Very Peri (PANTONE ۱۷-۳۹۳۸ Very Peri) را انتخاب کرده است. این رنگ جدید که از خانواده بنفش است در معنا و مفهوم پویایی، ابتکار و خلاقیت را تشویق و ترویج می‌کند. این رنگ ترکیبی از آبی و قرمز است و بنا به گزارش این شرکت شادترین و گرم‌ترین رنگ آبی و ترکیبی قدرتمند از تازگی است.

رنگ سال 2022 پنتون

رنگ سال ۲۰۲۲ در ایران و اروپا چیست

با توجه ب نزدیک شدن به سال نو میلادی و سال ۲۰۲۲ و عید نوروز سال ۱۴۰۱، شرکت پنتون رنگ سال ۲۰۲۲ را مانند هر سال معرفی کرد تا طرفداران و عاشقان مد و پوشاک که طبق رنگ سال خرید میکنند بتوانند در عید کریسمس و در ایران در عید نوروز، لباس و رنگ مو و دکور منازل خود را بر اساس رنگ سال چیدمان کنند و آرایش و استایل بروزی داشته باشند. شرکت پنتون رنگ سال ۲۰۲۲ را اعلام کرده و کمپانی پنتون رنگ very pery را به عنوان رنگ سال معرفی کرد. very pery یک رنگ آبی بنفش به رنگ گل پریوش است. در سال ۲۰۲۲ وفاداری و ثبات رنگ آبی با شور و هیجان رنگ قرمز ترکیب شده اند.

رنگ سال ۱۴۰۱ در ایران چیست

شرکت پنتون هر سال به معرفی رنگ پرداخته و گفته میشود که انتخاب رنگ به اقتضای اتفاقاتی که در طی سال قبل سبب تغییر و تحول جهان شده است انجام می شود. بلایای طبیعی، جنگ، بیماری و عواملی از این قبیل می توانند بر فرایند انتخاب رنگ سال اثر گذار باشند.

«لئاتریس آیزمن» مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون در بیانیه‌ای مطبوعاتی درباره این انتخاب‌ها گفت:

استفاده ما از رنگ، با روحیه فرهنگی مان ارتباط مستقیم دارد. همان طور که ما آینده جدیدی را کشف می‌کنیم، به دنبال فرصت‌هایی هستیم تا کاری کاملا متفاوت انجام دهیم. این‌ها رنگ‌هایی هستند که تمایل ما به شکستن مرزها را برآورده می‌کنند. همان تمایلی که در حقیقت نیاز مشتاقانه ما به خلاقیت سرزنده و بیان بصری بدون محدودیت است و ما در حال ورود به این زمان هستیم.

رنگ سال 2022 پنتون

تاریخچه شرکت پنتون معرفی کننده رنگ سال

شرکتی است واقع در شهر کارلاستادت، نیوجرسی که به‌خاطر سامانه رنگ پانتون (PMS) که فضایی رنگی و اختصاصی است و در صنایع به‌ویژه چاپ استفاده می‌شود، شناخته می‌شود. از این سامانه گاهی نیز در تولید رنگ، قماش و پارچه و پلاستیک نیز استفاده می‌شود. سامانه تطبیق رنگ پانتون سامانه‌ای برای تولید رنگ استاندارد است. با استفاده از این استاندارد رنگ، تولیدکنندگان مختلف در مکان‌های مختلف می‌توانند به سامانه پانتون مراجعه کنند تا مطمئن شوند رنگ مورد استفاده آن‌ها، همان رنگی است که می‌خواهند بدون آن‌که با رنگ تماس داشته باشند.

این شرکت همین‌طور به عنوان تعیین‌کننده غیررسمی رنگ سال، شهرت جهانی دارد. در اکتبر ۲۰۰۷، شرکت ایکس‌رایت، شرکت عرضه‌کننده ابزارها و نرم‌افزارهای اندازه‌گیری رنگ، شرکت پانتون را به قیمتی معادل ۱۸۰ میلیون دلار، خریداری کرد.

لورنس هربرت (Lawrence Herbert)، فارغ‌التحصیل رشته شیمی دانشگاه هوفسترا، در سال ۱۹۶۳ شرکت m j Levine را از برادران لوین خریداری و به نام مؤسسه پانتون ثبت کرد. پانتون به معنی «همه رنگ‌ها» است.

موسسین پنتون (برادران ملوین و جسی لیواین) برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ در شهرنیویورک به عنوان یک شرکت چاپ و نشر به نام M J Levine Advertising فعالیت داشته است. بعدها لورنس هربرت که دانشجوی تازه فارغ التحصیل شده دانشگاه هافسترا بود به عنوان یک کارمند ساده در این شرکت استخدام شد و درهمین مدت زمان نیز یک سیستم دقیق را برای استانداردسازی رنگ‌ها ایجادکرد.

این سیستم از جدول مندلیف گرفته شده‌است و به هررنگ نیز یک عددخاص را اختصاص داده‌است. این موضوع سبب شده‌است تا دیگر امکان اشتباه گرفتن رنگ‌ها بین مردم به حداقل خود برسد. در سال ۱۹۶۲ این بخش به سوددهی رسیده بود و درنهایت نیز لورنس شرکت را از موسسین با قیمت ۹۳،۰۰۰ دلار خریداری کرد خریداری کرد و آن شرکت را به پنتون تغییر داد. ( ارزش سرکت پنتون در سال ۲۰۱۷ معادل ۵،۷۴۰،۰۰۰ دلار تخمین زده شده است.)

تنها محصولات این شرکت درابتدا محدود به کاتالوگ‌های پنتون بوده اند. این کاتالوگ برگه های بسیارنازک و کوچکی داشت که روی آن شیدهای متفاوتی وجودداشت.

بعدها در سال ۲۰۰۰ لورنس موضوع رنگ سال را مطرح کرد که طراحان بسیارزیادی نیز از این طرح استقبال کردند. ازآن پس هرسال در ماه‌های خاصی از سال رنگ سال توسط این شرکت انتخاب می‌شود.

پنتون تبلیغات بسیارزیادی را در مجلات مد نیویورک منتشرکرد که بعدها سبب شهرت وی شد. حتی بعداز این موضوع کالاهای بسیارزیادی با این برند وارد بازارشدند که مورداستقبال مردم نیز قرارگرفتند. ازجمله افتخارات پنتون این است که سیستم استانداردسازی رنگ آن در مراجع بین المللی رنگ ها International Colour Authority ICA نیز مورداستفاده قرارمی‌گیرد.

یکی از کارهای مهم این شرکت ایجاد سامانه جدیدی برای تطبیق درست رنگ‌ها است تا مشکلات مربوط به رنگ دقیق را برای صنایع حساس به رنگ مانند گرافیک، چاپ، نقاشی، فشن و غیره حل کند. بنابر این سامانه به هر رنگ عددی اختصاص داده می‌شد؛ تا مردم برای انتخاب دقیق رنگ دچار اشتباه نشوند.

رنگ و سایه های پاستیلی معرفی شده توسط پنتون برای سال ۲۰۲۲ به شرح زیر است.

پالت رنگ ۲۰۲۲ پنتون

رز مرجانی، تناژ رنگی گل‌ها

صورتی آدامس بادکنکی

صورتی پاستلی

شکوفه ارکیده

رنگ زرد روشن و شاد پاپ کورن،

کهربایی

سبز

کوارتز قهوهند.

قهوه‌ای سودانی

رنگ سال 2022 پنتون

پیش بینی رنگ سال ۱۴۰۱

پیش بینی ها برای انتخاب رنگ این سال از رنگ هلویی شروع می شود و در ادامه رنگ های تیره ای مثل سبز دودی و رنگ مسی و رنگ برنجی و ارغوانی و … را در بر می گیرد. انتخاب این رنگ ها با هر سبکی مطابقت دارد و سرشار از جذابیت است.

فعالیت های موسسه ی پنتون

موسسه رنگ پنتون به شرکت ها کمک میکند که در مورد رنگ برای مارک ها یا محصولات خود تصمیمات آگاهانه بگیرند و در توسعه و پیشرفت استراتژی رنگ که بر اساس نیازهای منحصر به فرد هر شرکت است آن ها را هدایت میکند.

از جمله فعالیت های شرکت پنتون برای کمک به صنایع و شرکت ها:

پیش بینی ترند رنگی، که در واقع شرکت پنتون به عنوان تعیین‌کننده‌ی غیررسمی رنگ سال، شهرت جهانی دارد. طراحان مد و بسیاری از صنایع مصرف کننده، میتوانند با استفاده از رنگ های اعلام شده توسط موسسه ی پنتون برای طراحی های محصولات خود برنامه ریزی کنند.

ایجاد رنگ تخصصی برای حمایت از هویت برند شما در برابر دیگر برند ها، که اینکار با استفاده از روانشناسی رنگ ها صورت میگیرد.

تولید رنگ های سفارشی برای هر صنعت ازجمله ( رنگ های کاغذ، رنگ های پلاستیک، رنگ های نساجی)

ارائه ی پالت رنگی پنتون با آغاز هر فصل، که پالتی رنگی مشتمل بر ۱۰ رنگ را برای آن فصل معرفی می‌کند. ناگفته نماند که این رنگ‌ها بر اساس سلیقه‌ی شخصی معرفی نمی‌شوند، بلکه با توجه به تحقیق و آمارگیری و عوامل گوناگون از جمله جنبه‌های روانی، مسایل اقتصادی و سیاسی حاکم ارایه می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی