زنان ایرانی بیشتر در چه سنی مادر می‌شوند؟


زنان ایرانی بیشتر در چه سنی مادر می‌شوند؟

بررسی ولادت‌های مرتبه اول ثبت شده در6 ماه نخست سال 1400برحسب گروه سنی مادران نشان می‌دهد که بیشترین سهم ولادت‌های مرتبه اول (فرزند اول) ثبت شده با 27.2 درصد مربوط به مادران 20 تا 24 ساله است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۵۳۳ هزار و ۸۸ نوزاد متولد شدند که ۳۹.۴ درصد از این ولادت‌ها، فرزند اول خانواده هستند.

به گزارش ایرانا؛ سیف الله ابوترابی روز جمعه افزود: از ۵۳۳ هزار و ۸۸ نوزاد متولد شده در ۶ ماه نخست امسال ۲۸۸ هزار و ۳۰ نوزاد پسر و ۵۶۹ هزار و ۵۰۲ نوزاد دختر بودند.

وی ادامه داد: از کل ولادت‌های رخ‌داده در نیمه نخست امسال ۳۹.۴درصد ولادت مرتبه اول (فرزند اول)، ۴۰.۶ درصد ولادت مرتبه دوم (فرزند دوم)، ۱۵.۲ درصد ولادت مرتبه سوم (فرزند سوم) و ۴.۸درصد ولادت مرتبه چهارم (فرزند چهارم) و بیشتر بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در مورد اینکه نوزادان متولد شده در ۶ ماه امسال دارای خواهر یا بردار بودند نیز گفت: نیمی از ولادت‌های رخ داده در این مدت مربوط به نوزادانی است که یک برادر و یا خواهر بزرگتر از خود دارند.

بیشترین تعداد تولد فرزند اول مربوط به مادران ۲۰تا ۲۴ ساله است

وی خاطر نشان کرد: بررسی ولادت‌های مرتبه اول ثبت شده در۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰برحسب گروه سنی مادران نشان می‌دهد که بیشترین سهم ولادت‌های مرتبه اول (فرزند اول) ثبت شده با ۲۷.۲ درصد مربوط به مادران ۲۰ تا ۲۴ ساله است.

ابوترابی با بیان اینکه میانه سنی مادران در ولادت‌های مرتبه اول، ۲۶سال است، تصریح کرد: یعنی نیمی از مادران در زمان به دنیا آوردن اولین فرزند خود، ۲۶ ساله و بیشتر یا کمتر بوده‌اند و همچنین در حدود ۱۲ درصد از نوزادانی که اولین فرزند هستند مادرانی با سن بالای ۳۵ سال داشته‌اند.

بیشترین سهم ولادت‌های مرتبه دوم مربوط به مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله است

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: بررسی ولادت‌های مرتبه دوم ثبت شده در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ برحسب گروه سنی مادران نشان می‌دهد که بیشترین سهم ولادت‌های مرتبه دوم ثبت شده با ۳۱.۱ درصد مربوط به مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله است.

وی ادامه داد: در حدود ۵۹ درصد از ولادت‌های مرتبه دوم مربوط به مادران ۲۵ تا ۳۴ ساله است و این ولادت‌ها، مربوط به نوزادانی است که یک خواهر یا یک برادر بزرگتر از خود دارند و میانه ولادت‌های مرتبه دوم مربوط به مادران ۳۰ ساله است، به عبارت دیگر نیمی از نوزادنی که فرزند دوم خانواده هستند مادران ۳۰ ساله و بیشتر یاکمتر دارند.

ابوترابی با اشره به اینکه بررسی ولادت‌های مرتبه سوم و بیشتر ثبت‌شده در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ برحسب گروه سنی مادران نشان می‌دهد که بیشترین سهم ولادت‌های ثبت‌شده با رقم ۳۷.۷ درصد مربوط به مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ ساله است.

وی افزود: مادران ۲۵ تا ۳۹ سال با رقم ۸۶.۹ درصد (به‌ترتیب با ۲۵.۴، ۳۷.۷ و ۲۳.۹ در گروه‌های سنی ۲۹-۲۵، ۳۴-۳۰، ۳۹-۳۵) بیشترین سهم ولادت‌های مرتبه سوم و بیشتر را به خود اختصاص داده‌اند و میانه ولادت‌های مرتبه سوم و بیشتر مربوط به مادران ۳۲ ساله است، به‌عبارت دیگر نیمی از نوزادانی که فرزند سوم خانواده‌اند از مادرانی با سن ۳۲ ساله و بیشتر به دنیا آمده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان