74 درصد جمعیت استان همدان 2 دُز واکسن کرونا را دریافت کردند


74 درصد جمعیت استان همدان 2 دُز واکسن کرونا را دریافت کردند

همدان - ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت که 89 درصد جمعیت این استان نوبت اول و 74 درصد نیز هر 2 دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، دکتر "محمدمهدی مجذوبی" در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، افزود: استان همدان در اجرای طرح واکسیناسیون کرونا(تزریق نوبت اول) در جایگاه ششم و در تزریق هر ۲ نوبت نیز رتبه نهم کشور را داراست.

وی با بیان اینکه هنوز حدود ۱۴۰ هزار نفر از مردم استان همدان واکسن کرونا تزریق نکرده اند، گفت: علاوه بر واکسیناسیون، رعایت دقیق و کامل پروتکل های بهداشتی همچنان لازم و ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: افراد بالای ۴۰ سال باید نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کنند زیرا با تزریق دُز سوم ضمن افزایش ایمنی افراد، روند کنترل انتقال ویروس هم مطلوب تر خواهد شد.

مجذوبی اظهار داشت: ۷۰۸ واحد بهداشتی، ۱۴ بیمارستان دانشگاهی و هفت مرکز غیر دانشگاهی در استان همدان به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان، حدود چهار هزار نفر از کارکنان بخش درمان و پزشکان این استان از ابتدای شیوع ویروس به کرونا مبتلا شده و ۲ نفر از کادر درمان استان نیز شهید شدند.

وی گفت: ۴۰ طرح عمرانی با زیر بنای ۷۲ هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر ۴۶۸ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان استان همدان درحال اجراست که تلاش می کنیم این طدح ها تا پایان امسال و اوایل سال آینده بهره برداری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان