معرفی بهترین مکان برای پیاده ‌روی در تهران


معرفی بهترین مکان برای پیاده ‌روی در تهران

پیاده روی یکی از بهترین ورزش‌هایی است که همه اقشار جامعه می‌توانند انجام دهند. این ورزش ساده برای آمادگی و سلامت بدن توسط کارشناسان بسیار توصیه شده است. اماکنی در پایتخت وجود دارد که در آنجا مسیرهای مخصوص پیاده‌روی تعبیه شده است. اما بهترین مکان برای پیاده روی در تهران کجاست؟ بهترین مکان برای پیاده […]

بهترین مکان برای پیاده روی در تهران

پیاده‌روی جزو ورزش‌های ساده‌ای است که به هیچ ابزاری نیاز ندارد. ورزشی پرانرژی که برای همه اقشار جامعه مناسب است. بر اساس نظر کارشناسان، هر فرد باید روزانه به مدت ۴۵ دقیقه پیاده‌روی کند. این کار به سلامت بدن و آمادگی جسم آنها کمک بسزایی می‌کند.

با این تفاسیر، شهرهای مختلف مسیرهای مخصوص پیاده‌روی را ایجاد کرده‌اند. مردم با مراجعه به این مکان‌ها می‌توانند ورزش روزانه خود را انجام دهند. بهترین مکان برای پیاده روی در تهران اغلب در پارک‌های این شهر است. اما موقعیت‌های دیگری مناسب این کار هستند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

معرفی بهترین مکان برای پیاده ‌روی در تهرانمعرفی بهترین مکان برای پیاده ‌روی در تهرانخیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر

طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه، خیابان ولیعصر تهران است. این خیابان حدود ۱۸ کیلومتر طول دارد که از میدان راه‌آهن شروع شده و به میدان تجریش می‌رسد. مسیر بین چهارراه پارک وی تا میدان ونک بهترین مکان برای پیاده روی در تهران است.

این مسیر به دلیل شیب ملایمی که دارد مناسب این ورزش است. صدای جوی آب خیابان ولیعصر و نسیم ملایمی که از درختان بلند این خیابان می‌وزد، فضای زیبا و دلنشینی را برای راهپیمایی ایجاد کرده است.

معرفی بهترین مکان برای پیاده ‌روی در تهرانمعرفی بهترین مکان برای پیاده ‌روی در تهرانپارک ملت

پارک ملت

یکی از معروف‌ترین بوستان‌های تهران، پارک ملت است. این پارک بزرگ و سرسبز به یک مسیر مخصوص پیاده‌روی مجهز شده است. به طوری که شهروندان تهرانی به صورت روزانه به پارک ملت مراجعه و شروع به راهپیمایی می‌کنند.

فضای سرسبز و صدای گوش‌نواز پرندگان حال و هوای خوبی را برای ورزشکاران ایجاد کرده است. مسیر مخصوص پیاده‌روی پارک ملت شیب ملایم و صافی دارد. این شرایط باعث شده پیشکسوتان نیز برای ورزش کردن به این پارک بروند.

معرفی بهترین مکان برای پیاده ‌روی در تهرانمعرفی بهترین مکان برای پیاده ‌روی در تهرانپل طبیعت

پل طبیعت

سازه زیبای پل طبیعت باعث اتصال دو پارک طالقانی و پارک آب و آتش شده است. این پل مسیری مخصوص پیاده‌روی دارد. گفتنی است، بوستان طالقانی فضایی جنگلی دارد که به مسیرهای مختلفی برای پیاده‌روی مجهز شده است.

بوستان آب و آتش که به عنوان یک پارک مدرن شناخته می‌شود، جاده مخصوص پیاده‌روی دارد. بنابراین، با مراجعه به پل طبیعت، ورزشکاران می‌توانند در سه مسیر گوناگون و متنوع پیاده‌روی کنند. با این اوصاف، پل طبیعت بهترین مکان برای پیاده روی در تهران است.

معرفی بهترین مکان برای پیاده ‌روی در تهرانمعرفی بهترین مکان برای پیاده ‌روی در تهرانبام تهران

توچال و بام تهران

مرتفع‌ترین مکان تهران، ارتفاعات توچال و بام تهران است که مسیری مخصوص برای پیاده‌روی و کوهپیمایی دارد. به دلیل موقعیت کوهستانی، این منطقه به عنوان بام تهران شناخته می‌شود. به طوری که تمام تهران زیرپای شهروندان است.

بام تهران محل مناسبی برای پیاده‌روی دارد. هوای خنک و تازه باعث می‌شود ورزشکاران اتمسفر تازه را استشمام کنند. همچنین، منظره زیبای تهران باعث می‌شود افراد در حال پیاده‌روی حال خوبی پیدا کنند.

معرفی بهترین مکان برای پیاده ‌روی در تهرانمعرفی بهترین مکان برای پیاده ‌روی در تهرانبلوار کشاورز

بلوار کشاورز

بلوار کشاورز در مرکز شهر تهران واقع شده که به پارک لاله و میدان ولیعصر نزدیک است. این بلوار به عنوان یکی از بهترین مکان برای پیاده ‌روی در تهران شناخته می‌شود چون ورزشکاران می‌توانند در بین جوی آب و زیر درختان زیبای این بلوار راهپیمایی کنند.

دسترسی مناسب این بلوار به پارک لاله می‌تواند شهروندان را به سمت این بوستان هدایت کند. بدون شک بلوار کشاورز جزو محبوب‌ترین محله‌های تهران است. بنابراین، پیاده‌روی کردن در این بلوار دوست‌داشتنی، لذت خاصی برای ورزشکاران خواهد داشت.

نظر شما درباره مکان‌های پیاده‌روی تهران چیست؟ آیا شما در این اماکن راهپیمایی کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس