سازمان های مردم نهاد، ظرفیت مناسبی برای فعالیت دانش آموختگان حوزه برای کنشگری اجتماعی و فرهنگی


سازمان های مردم نهاد، ظرفیت مناسبی برای فعالیت دانش آموختگان حوزه برای کنشگری اجتماعی و فرهنگی

برگستان، تسهیلگری و فراهم کردن زیرساخت ها برای ورود دانش آموختگان حوزوی در عرصه های کنشگری اجتماعی را از فعالیت های این داره کل دانست و گفت: سازمان های مردم نهاد، ظرفیت مناسبی برای فعالیت دانش آموختگان حوزه در عرصه های اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، « مرتضی برگستان» در همایش "دیدار یار دیرین" که با حضور دانش آموختگان مدارس علیمه خواهران استان قم در سالن همایش های آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در 15آذرماه برگزار شد، وظیفه اصلی حوزه های علمیه را تربیت کنشگران فرهنگی در جامعه دانست و گفت: در تخصیص بودجه های فرهنگی به سازمان های مختلف، باید به این مهم توجه ویژه شود.

مدیرکل اداره امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران، کار معاونت فرهنگی تبلیغی را تجهیز طلاب با مهارت هایی که برای مسئله شناسی و حل مسئله در جامعه نیاز دارند، عنوان کرد و افزود: با تربیت طلبه کنشگر که مهارت لازم برای نقش آفرینی در جامعه را داشته باشد، می توان زمینه ساز فعالیت و کنشگری دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران در جامعه بیش از پیش شد.

آقای برگستان؛ سه گام مهم در بخش دانش آموختگان را شناسایی، ساماندهی و شبکه سازی، دوم پشتیبانی، ظرفیت سنجی در عرصه های مختلف فرهنگی اجتماعی، و سوم ارتقاء دانشی و مهارتی دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد.

وی افزود: با این اقدامات، زمینه سازی برای هویت بخشی، سازماندهی و فعالیت هدفمند دانش آموختگان فراهم می شود.

مدیرکل اداره امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران افزود: در طراحی مدل ها برای پیشبرد اهداف، باید مدلی را طراحی کرد که انتزاعی و خارج از واقعیت نباشد بلکه برحسب وضعیت فعلی جامعه طراحی شوند.

وی نقش اداره دانش آموختگان را تسهیل کننده ورود دانش آموختگان حوزوی در عرصه های کنشگری اجتماعی و فراهم کردن زیرساخت ها در این زمینه دانست و گفت: سازمان های مردم نهاد، ظرفیت و بستر مناسبی برای فعایت دانش آموختگان حوزه است تا آنهایی که پای کار هستند و دغدغه مندند، با فراغی آسوده به فعالیت اجتماعی و فرهنگی خود بپردازند.

وی "کانون های دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران"را نوعی "سازمان مردم نهاد"دانست که خواهران فارغ التحصیل را در حلقه های مختلف ساماندهی کرده تا به فعالیت های فرهنگی در جامعه بپردازند.

مدیرکل اداره امور دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران از راه اندازی 60 انجمن مردم نهاد (NGO) در مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور خبر داد و افزود: تعداد 43مورد از این کانون ها ثبت شده اند و باقی در حال گذراندن امور مربوط به ثبت رسمی هستند. اگر تعداد کانون های دانش آموختگان در حوزه های علمیه خواهران به 100 برسد، می توان پی بینی کرد که تحول خوبی در عرصه زن و خانواده در کشور رخ دهد و ما تا حد توان و محدوده قانونی از این انجمن ها حمایت می کنیم تا خواهران دانش آموخته به کنشگری اجتماعی و فرهنگی بپردازند.

آقای برگستان برگزاری دوره های "مدیریت فرهنگی"، "طرح نامه نویسی"و "روش ارتباط موثر"برای دانش آموختگان در سامانه سیما خبر داد و افزود: هدف از این دوره ها، مهارت افزایی دانش آموختگان برای ورد و فعالیت در این انجمن هاست.

وی همچنین تصریح کرد: در رایزنی با آموزش و پرورش، در صدد تسهیل ورود طلاب به مدارس هستیم. هم اکنون طلاب در هشت رشته می توانند جذب آموزش و پرورش شوند، این در حالی است که در گذشته محدود به سه رشته بود. همچنین سقف سنی شرکت کنندگان نیز در سطح 3، به 35سال افزایش یافته است.

در انتهای مراسم، دانش آموختگان به بیان سوالات و نظرات خود پرداخته و آقای برگستان پاسخ دادند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!