کرمانشاه جایگاه ویژه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر کشور دارد


کرمانشاه جایگاه ویژه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر کشور دارد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به جایگاه ویژه فرهنگ و هنر در این استان بر همدلی و همراهی تمامی هنرمندان تاکید کرد و گفت: افتراق در جامعه هنر به ما ضربه می‌زند و تنها با همدلی است که می توانیم هنر را در استان ارتقا داده و به جایگاه واقعی خود در کشور برسانیم.

به گزارش ایرنا، «بهرام فاضلی زاد» جمعه شب در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه افزود: تئاتر، هنر گفت و گو است که در آن مفاهیم به مخاطب منتقل می شود و زمانی این گفت و گو دلنشین می شود که از طریق آن مفاهیم و ارزش های انسانی به مخاطب منتقل گردد.

وی اظهار داشت: کرمانشاه ظرفیت های بسیاری در هنرهای مختلف از جمله موسیقی، خوشنویسی، هنرهای تجمسی و عکاسی دارد که با این ظرفیت ها می تواند به جایگاه ویژه ای در هنر کشور برسد.

فاضلی زاد گفت: همین حالا از پنج هنرمند برجسته عرصه موسیقی کشور سه نفر آنها مربوط به کرمانشاه است و در زمینه خوشنویسی هم هنرمندان کرمانشاهی از میرزا رضا کلهر گرفته تا آیت الله نجومی و استاد جواری در سطح کشور جایگاه ویژه ای دارند.

وی تاکید کرد: اگر همه در کنار هم باشیم می توانیم حقمان را در کشور بستانیم و لازمه این کار این است که افتراق نداشته و با یکدیگر همدل باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در ادامه با اشاره به تلاش بسیار برای برگزاری این جشنواره گفت: محدودیت های اعتباری بسیاری داریم، اما تلاش کردیم جشنواره ای برای خدمت به اهالی هنر برگزار کنیم.

وی از اخذ مجوز برای برگزاری جشنواره موسیقی فجر هم در استان خبر داد و افزود: اگر بتوانیم مجوز برگزاری این جشنواره را از ستاد کرونا اخذ کنیم به طور قطع برنامه ریزی ها بگونه ای خواهد بود که بتوانیم یک جشنواره پر و پیمان برگزار کنیم.

کرمانشاه جایگاه ویژه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر کشور دارد

هنرمندان نشاط را به جامعه برگردانند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه هم در این آیین مشکلاتی که کرونا طی این ۲ سال برای تمامی هنرمندان ایجاد کرده را یادآور شد.

«حسین خوش اقبال» گفت: متاسفانه در این ایام نتوانستیم آنطور که باید از ظرفیت هنرمندان برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه و معرفی داشته هایمان استفاده کنیم.

وی افزود: نگرانی ما برای دوران پسا کرونا است و نگرانیم که مشکلات روحی و روانی در آن ایام اوج گیرد و جامعه را درگیر کند و به طور قطع در آن زمان استفاده از ظرفیت هنرمندان ضرورت دوچندان پیدا می کند.

خوش اقبال، از تمامی هنرمندان خواست تا با تلاش بیشتر در شرایط فعلی که جامعه با کرونا و مشکلات اقتصادی درگیر است، نشاط را به جامعه برگردانده و در مسیر شادی و نشاط جامعه گام بردارند.

در پایان این مراسم از برگزیدگان بخشهای مختلف تئاتر استان کرمانشاه با اهدا لوح و جوایزی قدردانی شد.

کرمانشاه جایگاه ویژه‌ای در حوزه فرهنگ و هنر کشور دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک